معاون سياسي، امنيتي استاندار همدان:

افزايش 48 درصدي کتابخانه های عمومی همدان

معاون سياسی، امنيتی استاندار همدان از رشد 48 درصدی کتابخانه های عمومی استان همدان در دولت تدبير و اميد خبر داد.

افزايش 48 درصدي کتابخانه هاي عمومي همدان در دولت يازدهمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سيد سعيد شاهرخی معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان افزود: در دولت تدبير و اميد اقدامات خوبی در امر کتابخوانی صورت گرفت و در چهار سال گذشته اعضاي فعال کتابخانه‌هاي عمومي استان در استفاده از امکانات و کتاب‌های موجود 46 درصد افزايش يافت که آمار قابل توجهی است.

وي با بيان اينکه در اين مدت تعداد نسخه‌های کتاب 52 درصد در کتابخانه‌های عمومی افزايش يافته که اين نشان دهنده اهميت و توجه دولت به امر کتاب و کتابخوانی و استقبال مردم است ابراز اميدواري کرد: اين روند با کمک مسئولان استان و جديتی که در کار مديريت کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد، ادامه پيدا کند.

معاون سياسی، امنيتی و اجتماعي استاندار همدان با اشاره به توسعه فضاي مجازي و لزوم مديريت اين فضا در امر کتابخوانی بيان کرد: ويژگي‌های کتاب به نوعی است که به هيچ عنوان اين فضا جای کتاب را نمي‌گيرد.

وي با اشاره به اينکه کتاب نقش بی بديل خود را حفظ کرده است که وظيفه ما نيز در اين راستا اجتماعي کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است گفت: تمام افراد بايد در حوزه کتاب و کتابخوانی احساس مسئوليت کرده و فرهنگ کتابخوانی را در لايه‌هاي مختلف اجتماع گسترش دهند.

شاهرخي با تاکيد به اينکه کتاب منبع سرشار و حاصل تفکر و انديشه‌ انديشمندان است که بايد افراد از آن بهره ببرند، خواستار توجه به اين مساله شد.

مدير‌کل کتابخانه‌هاي عمومی استان همدان نيز گفت: برنامه‌هاي متنوع و بسيار گسترده‌ای در 110 باب کتابخانه عمومی استان اعم از شهری و روستايی برگزار می شود.

عاطفه زارعی افزود: برگزاري نشست‌های کتابخوان مدرسه‌ای و کتابخانه‌ای مسابقات مختلف کتابخوانی، قصه‌گويی، نقاشی، تشکيل‌ کانون‌های مطالعاتی، نقد کتاب از جمله برنامه‌های بيست و پنجمين دوره کتاب، کتابخوانی و کتابدار در همدان است.

وي به ايجاد موج اطلاع‌رساني و تبليغاتي در رسانه‌هاي استان اعم از صدا و سيما، مطبوعات و خبرگزاري‌ها اشاره کرد و گفت: نصب بنر و پوستر و بهره‌گيري از فضاي مجازي در ترويج فرهنگ کتاب و کتابخواني از ديگر برنامه ها است.

وي با بيان اينکه بيش از 73 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان همدان هستند افزود: امسال با توجه به سياست نهاد کتابخانه‌هايی عمومی کشور در راستای اقدامات کيفی قدم‌های خوبی برداشته شده که اميدواريم به رشد بالاتری در اين زمينه دست پيدا کنيم.

انتهای پیام/ د.ا

رشد 48 درصدی کتابخانه های عمومی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.