مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان:

رشد روزافزون کتابخانه های روستایی در همدان

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به فعال شدن ۶۷ باب کتابخانه روستایی در استان همدان از رشد روز افزون کتابخانه ها نسبت به سال گذشته خبر داد.

رشد روزافزون کتابخانه های روستایی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ؛ عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان در همایش شناسایی نقاط قوت و ضعف گزارش راهبردی کتابخوانی استان همدان اظهار داشت: آمار ارائه شده مربوط به 20 سال گذشته است و امروز کتابخانه‌های استان نسبت سال‌های گذشته پیشرفت بسیاری داشته است.

وی ادامه داد: آمار ارائه شده مربوط به سال1375 است که 21 سال از آن گذشته است، ما باید آمارهای بروز را مورد توجه قرار دهیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان با اشاره به کمبود کتابخانه در روستاها گفت: در حالیکه از سال 1383 نهاد کتابخانه‌های روستایی بنا شدتا به امروز شاهد رشد روزافزون کتابخانه‌های روستایی هستیم و تعداد آن را از 38 باب به 67 باب کتابخانه روستایی رسانده‌ایم.

وی با بیان اینکه امسال بیش از 1300 فعالیت فرهنگی در نشست کتابخان داشتیم، تصریح کرد: ناشران ما را نباید با ناشران آلمانی مقایسه کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان ادامه داد: ما در افزایش سرانه، رشد زیربنایی و افزایش تعداد اعضا تلاش زیادی کرده‌ایم.

وی افزود: یک میلیون و 200 هزار کتاب در کتابخانه مرکزی وجود دارد و در جشنواره‌های کشور رتبه‌های برتر در زمینه خلاقیت کتاب را کسب کرده‌ایم.

انتهای پیام/ب

67 باب کتابخانه روستایی در استان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.