پایان مهلت دو ماهه برای حل مشکل زباله آمل

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت:مهلت دو ماه مدیران شهری آمل درباره حل مشکل زباله این شهرستان به پایان رسیده است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران صبح امروز در جلسه بررسی وضعیت ساماندهی زباله در آمل گفت: مصوبات حل مشکل زباله آمل پیگیری می‌شود.

وی از توافق اولیه با اوقاف برای ساخت کارخانه زباله‌سوز در منطقه پاساکش آمل خبر دادوافزود:با پیگیری‌های دادستانی مرکز استان و دادستان شهرستان آمل درباره مشکل زباله این شهرستان و بنا به گزارش مقامات شهری مطالعات مقدماتی از سوی شرکت خارجی به دستور وزارت کشور و با نظارت سازمان محیط زیست در دستور کار شورای این شهر قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام جعفری افزود: اقدامات و مراحل اداری اجرای این طرح به‌زودی به اتمام خواهد رسید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت: کمیته فنی وزارت کشور با شرکتی که سابقه کار در ایران و کشور‌های دیگر برای حل مشکل زباله را دارد به توافق رسیده است.

وی ادامه داد: برخی اقدامات نیز توسط سازمان شهرداری‌ها درباره فراخوان سرمایه‌گذار و برگزاری مناقصه برای تسریع در اجرایی شدن این طرح انجام شده است تا بعد از مصوبه شورای اسلامی شهر و کمیته انطباق مراحل آن اجرایی شود.

حجت‌الاسلام جعفری گفت: سازمان پسماند مذاکرات اولیه را با اداره کل اوقاف برای خرید ۳۰ هکتار زمین منطقه موصوف به پاساکش انجام داده و توافق ضمنی و شفاهی شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران افزود: نشست‌های تخصصی و فنی درباره روش‌های امحای زباله تا احداث نیروگاه زباله‌سوز در دستور کار قرار گرفته است که با موافقت سازمان اوقاف و امور خیره کشور اقدامات آغاز می‌شود.

این مقام قضایی با بیان اینکه بحث امحای زباله فقط مربوط به یک شهر نیست، افزود: دستگاه قضایی استان به‌عنوان مدعی‌العموم با جدیت پیگیر حل مشکل زباله آمل و دیگر شهر‌ها است.

انتهای پیام/آ

توافق ادارات برای حل مشکل زباله آمل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار