ساری،

ارائه طرح غيرمشاركتی و مشاركتی برای اقتصاد روستایی

120 طرح غيرمشاركتی و 20 طرح مشاركتی برای اقتصاد روستایی معرفی شد.

به گزارش خبر نگار گروه استان های باشگاه خبر نگاران جوان از ساری ، مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران با بیان اینکه 120 طرح غيرمشاركتی و 20 طرح مشاركتی تاكنون ارائه شده است گفت: از اين تعداد7 طرح به صندوق كارآفرينی اميد استان جهت دريافت تسهيلات معرفی شدند.

عبدی افزود: رهايی از اقتصاد تك محصولی و اجرای طرح های مشاركتی راه برون رفت از مشكلات و زمينه ساز رونق اقتصادی در روستاها است.

وی گفت: دهياران، اعضای شوراها و بخشداران بايد توان خود را برای استفاده از ظرفيت روستاها در صنايع تبديلی و دستی، كشاورزی، معادن، گردشگری در سطح روستاهای استان و ارایه آموزش فرهنگ سازی در زمینه ارائه خدمات به روستائیان بكار گيرند تا شاهد رونق اقتصاد روستايی و ايجاد اشتغال و كاهش مهاجرت روستاييان به شهرها باشيم.

وی افزود: بيش از 3 ميليون مسافر در سال جديد در روستاها اقامت کردند كه می توان از اين ظرفيت با تمهيد زيرساخت ها در بحث گردشگری، در جهت رونق اقتصادی و ارتقا درآمد استفاده شود.

وی گفت: در آمدهای روستایی باید هدایت شده و طریقه هزینه کرد نیز مشخص شود، چراکه اشتغال روستاها و افزایش درآمد خانوار روستایی بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه مازندران استان ملی بوده و دارای جمعیت شناور در فصول مختلف سال است، گفت: ساماندهی جمعیت شناور روستاهای مازندران و ساماندهی زباله‌ها در محورهای روستایی استان از وظایف تکلیفی دهیاران قرار گرفت.

عبدی با بیان اینکه 45 درصد جمعیت استان مازندران در روستاها اقامت دارند، گفت: میانگین جمعیت روستایی در سطح کشور 28.6 درصد است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ساری ، طرح ، مشارکتی ، اقتصاد ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار