تاخیر در افتتاح نیروگاه زباله سوز نوشهر

آسیب‌های زیست محیطی زباله در مازندران جدی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد اسلامی استاندار مازندران در بازدید از نیروگاه زباله سوز نوشهر با ابراز نارضایتی از وضعیت بهداشتی و محیط زیستی کارگاه، گفت: ساخت نیروگاه با این روند کند تا دهه فجر افتتاح نخواهد شد.

وی افزود: وعده افتتاح نیروگاه در دهه فجر امسال را هیچ فردی از جانب من ندهد، زیرا برای تکمیل این طرح یک سال دیگر زمان نیاز است.

اسلامی با اشاره به اینکه ترخیص اقلام از گمرک زمان بر است، گفت: این موانع از دلایل کند شدن روند پیشرفت پروژه نیروگاه زباله سوز نوشهر است.

استاندار مازندران افزود: مهم‌ترین وظیفه معاون عمرانی و مدیر کل محیط زیست باید پیگیری مداوم باشد و مشکلات پیش رو مدیر پروژه و پیمانکار را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه اولویت نخست من زباله سوز و تولید برق است، گفت: کلیدی‌ترین کار برای ساخت زباله سوز نوشهر این است که از نظر فنی این نیروگاه باید مورد بررسی دقیق باشد.

اسلامی تاکید کرد: معاون عمرانی با فرماندار در کنار پیشرفت ظاهری به مسایل فنی نیز توجه کنند و هر هفته گزارشی در این زمینه اعلام کنند، زیرا ساخت پروژه باید مطابق با نقشه و مشخصات فنی باشد.

اسلامی همچنین در بازدید از محل دپوی زباله چالوس، گفت: متاسفانه در زمینه زباله مازندران که از حساسیت بالایی نیز برخوردار است غفلت بسیاری شد که در حال حاضر آسیب‌های سنگین زیست محیطی به استان وارد شده است و ذخایر آبزیان در دریا و خاک نیز از وجود شیرابه‌ها آسیب دیده است.

اسلامی یکی از اولویت‌های اصلی دولت را توجه و رسیدگی به محیط زیست و حل مشکل زباله عنوان کرد و افزود: همه مسئولان دولت روی موضوع زباله و حفظ محیط زیست اتفاق نظر دارند و به همین دلیل نخستین بازدید کاری حول همین موضوع بوده است.

وی گفت: تفکیک زباله علاوه بر اینکه در بخش اشتغال زایی بسیار مهم است می‌تواند ارزش افزوده نیز به همراه داشته باشد که به معاونت عمرانی در این زمینه دستوراتی ابلاغ شد.

اسلامی افزود: تبدیل پسماند‌های خشک دارای قیمت و ارزش است و می‌تواند یک توان مالی برای شهرداری‌ها ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه معاونت عمرانی هر دو هفته باید گزارش تخصصی دقیقی از روند اجرای زباله سوز نوشهر تهیه کند، گفت: در چالوس سرمایه گذار برای اخذ مجوز جهت ایجاد و ساخت کارخانه بی یو تی که بعد از سوزاندن زباله خشک برق تولید کند اقدام کرده است و مشکلاتی برای اخذ زمین وجود دارد که از طریق سازمان جنگل‌ها دنبال شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه کلیدی‌ترین عنصر در بحث زباله خود مردم هستند از مردم خواست خودشان یک شهردار و پلیس باشند و از محیط زیست و جنگل حفاظت کنند.

انتهای پیام/آ

تفکیک زباله از مبدا در مازندران اجرا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.