تکمیل طرح موزه پاسارگاد جان تازه‌ای می‌گیرد/بازدید استاندار فارس از موزه پاسارگاد

استاندار فارس از روند تکمیل طرح موزه پاسارگاد بازدید کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس اعلام کرد: اسماعیل تبادار استاندار فارس با همراهی معاونین خود، مدیر کل میراث فرهنگی استان، فرماندار پاسارگاد و دیگر مسئولین استان و شهرستان از وضعیت طرح موزه پاسارگاد بازدید کرد.

بنابر این گزارش، وی در این بازدید از روند اجرای ساخت این طرح تاکنون، اعتبارات هزینه شده و اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل ساختمان موزه مطلع شد.

این گزارش حاکی است، استاندار فارس با اطلاع از شرایط موجود، دستور تامین بخشی از منابع مالی، از طریق اعتبارات استانی برای اجرایی شدن یکی از طرح‌های اولویت دار استان و پایگاه جهانی پارسه-پاسارگاد صادر و ابراز امیدواری کرد: بخش دیگر هزینه‌های مورد نیاز از اعتبارات ملی تخصیص یابد.

گفتنی است، این موزه یکی از مهمترین موزه‌های ایران با هدف معرفی هنر و معماری دوران هخامنشی در جوار مجموعه جهانی پاسارگاد در استان فارس، در دست ساخت است و به جز آن، موزه تخصصی هخامنشی در کشور وجود ندارد.

این موزه می‌تواند با معرفی آثار سایت‌های جهانی و باستانی تخت جمشید، پاسارگاد و نقش رستم به عنوان یک جاذبه جدید نقش مهمی در رونق گردشگری و اقتصادی استان ایفا کند.

این طرح دارای ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی است و بعد از سال‌ها وقفه از سال ۸۷ تا پایان سال مالی ۹۵، ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه برای آن صرف شده است و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اتمام ساختمان این موزه، مورد نیاز است.

انتهای پیام/ن

بازدید استاندار فارس از وضعیت طرح موزه پاسارگاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار