مسابقات دوومیدانی؛

اعزام ورزشکار لرستانی به مسابقات دوومیدانی جهانی جوانان

دبیر هیات نابینایان و کم‌بینایان لرستان از اعزام امیرحسین علیپوردونده خرم آبادی تنها اعزامی لرستان در رشته دوومیدانی به مسابقات جهانی جوانان دوحه امارات خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ اسماعیل مریدی‌زاده  دبیر هیات نابینایان و کم‌بینایان لرستان با اشاره به مسابقات جهانی جوانان، گفت: مسابقات جهانی جوانان هفدهم آذرماه امسال در دوحه امارات برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امیرحسین علیپور از خرم‌آباد تنها اعزامی لرستان در رشته دوومیدانی به مسابقات جهانی جوانان دوحه امارات بوده که در حال حاضر در اردوی تیم ملی به‌سر می‌برد.

دبیر هیات نابینایان و کم‌بینایان لرستان با بیان اینکه این هیات دارای هفت رشته بوده، بیان داشت: گلبال، فوتبال پنج‌نفره، جودو، شنا، شطرنج، پاورلیفتینگ و دوومیدانی، هفت رشته موجود در این هیات بوده که اکنون تنها ۲ بخش دوومیدانی و جودو آن فعال است.

مریدی‌زاده تصریح کرد:در رشته دوومیدانی دو ورزشکار بزرگ‌سال به نام‌های امیر رحمتی و مسعود حیدری فعالیت کرده، که امیر رحمتی در مسابقات امسال بزرگ‌سالان در امارات دو مدال طلا و نقره و مسعود حیدری نیز مقام دوم پرتاب دیسک را کسب نمودند.

وی فراهمی امکانات را موجب شکوفا شدن استعداد در رشته‌های نابینایان و کم‌بینایان دانست و تاکید کرد: برخلاف دیگر رشته‌ها که ابتدا بایستی استعداد وجود داشته و بعد امکانات فراهم شود، در بخش نابینایان و کم‌بینایان این امکانات است که موجب شکوفا شدن استعداد‌ها می‌شود.

دبیر هیات نابینایان و کم‌بینایان لرستان با انتقاد از اداره‌کل ورزش و جوانان این استان مبنی بر عدم حمایت کافی از این هیات، عنوان کرد: اداره‌کل ورزش و جوانان لرستان طی چهار سال اخیر توجه کافی به این هیات نداشته و امکانات مالی و ورزشی محدودی را برای ورزشکاران کم‌بینا و نابینا فراهم می‌کند.

انتهای پیام/م

امیرحسین علیپور تنها اعزامی لرستان به مسابقات جهانی جوانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.