لرستان؛

سرانه ورزشی لرستان ۲۲ سانتی‌متر کمتر از میانگین کشوری

مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان گفت: سرانه ورزشی استان لرستان پایین است به‌طوری‌که ۲۲ سانتی‌متر با میانگین کشوری فاصله‌ داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛علی یاور عزیز پور شامگاه یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان برگزار شد بابیان اینکه در نظرسنجی‌ها ورزش و جوانان استان روند رو به رشدی را نشان می‌دهد اظهار داشت: مدال‌ها، میزبانی‌ها در رشته‌های مختلف و ورزشکاران سازمان‌یافته به‌عنوان شاخص‌های ورزش قهرمانی به شمار می‌رود.
وی افزود: سال گذشته 35 هزار ورزشکار سازمان‌یافته در استان داشتیم که امسال تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته در استان تاکنون 32 هزار و 233نفر است که تلاش می‌شود این تعداد به 40 هزار نفر برسد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان عنوان کرد: در حوزه عمران طی دو سال اخیر 18 پروژه ورزشی در استان به بهره‌برداری رسید و هشت پروژه کلنگ زنی شده است که یکی از این پروژه‌ها سالن چندمنظوره رومشکان است.
وی بیان کرد: باوجوداینکه در کمتر از دو سال، پنج سانتی‌متر به سرانه ورزشی استان لرستان افزوده شد اما متأسفانه سرانه ورزشی استان پایین است به‌طوری‌که 22 سانتی‌متر با میانگین کشوری فاصله‌داریم.
عزیز پور بابیان اینکه باید تلاش شود سرانه ورزشی استان افزایش یابد تصریح کرد: رشد جمعیتی استان روند مثبتی دارد که باید با همراه با افزایش جمعیت سرانه ورزشی نیز افزایش یابد.
وی خاطرنشان کرد: باید برای هر سانتی‌متر، 18 هزار مترمربع مساحت ورزشی ایجاد کنیم تا یک سانتی‌متر به سرانه ورزشی اضافه شود که برای هر یک سانتی‌متر 10 تا 11 میلیارد تومان هزینه لازم است بنابراین نیاز است اعتباراتی در این زمینه اختصاص یابد تا عقب‌ماندگی‌های استان جبران شود.
 
وی در راستای اعتبارات عمرانی اداره ورزش و جوانان استان افزود: آنچه در سال95 در بحث عمران برای استان مصوب شده 33 میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان بابیان اینکه خانه تخصصی شطرنج در استان ایجادشده است عنوان کرد: سه هزار متر کفپوش به سالن‌های ورزشی اضافه‌شده و هفت‌تا10 خانه تخصصی در استان ایجادشده است.
 
وی بیان کرد: سالن سقف کوتاه دوره چگنی آماده بهره‌برداری است که زمین چمن مصنوعی در مجاورت این سالن ایجادشده است و سالن سرپوشیده چند منظوره‌ای در آن طراحی شده که عملیات مقدماتی آن انجام و کلنگ زنی می‌شود.
 
عزیز پور در راستای دهکده المپیک خرم‌آباد بیان کرد: این دهکده به مجموعه ورزشی خرم‌آباد تبدیل شد که بنا است 26 پروژه ورزشی در این مکان ایجاد شود که از این 26 پروژه در حال حاضر از سه پروژه ساختمان اداری، خوابگاه و سالن چندمنظوره بهره‌برداری می‌شود.
 
وی تصریح کرد: سه پروژه 15 هزار نفره فوتبال، سالن ژیمناستیک و سالن سرپوشیده دومیدانی این مجموعه نیز در حال ساخت است.
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان گفت: این مجموعه پنج سال در اختیار دانشگاه پیام نور استان بود که در این مدت ساخت‌وسازهایی انجام‌شده که بخشی مورد استفاده و بخشی نیز قابل‌استفاده ورزش و جوانان نیست.
 
وی بابیان اینکه استان لرستان در راستای سرانه ورزشی رتبه 29 را دارد اظهار داشت: با احتساب مکان‌های ورزشی آموزش‌وپرورش، سپاه، دانشگاه و سایر ادارات، سرانه ورزشی استان 90 هزار متر و کل زیربنای ورزشی 993 هزار و 547 سانتی‌مترمربع است.
 
عزیزپوردر راستای سرانه ورزشی روستاها عنوان کرد: تفاهم‌نامه سه‌جانبه با قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)، فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی و اداره کل ورزش و جوانان منعقدشده تا در هر شهرستان 20 زمین خاکی ورزشی که دو میلیون مترمربع زمین خاکی است توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) تسطی شود.
 
وی با اشاره به اینکه سرانه استان از حیث زمین خاکی به بیش از یک متر خواهد رسید بیان کرد: تجهیزاتی مانند تیرک دروازه، رختکن و سرویس بهداشتی که نیاز بعضی مکان‌های ورزشی است توسط وزرش و جوانان و تجهیزاتی ازجمله توپ، تور و لباس توسط فدراسیون بازی‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی تأمین می‌شود که امیدواریم با این تفاهم سه‌جانبه انقلاب خوبی در حوزه ورزش روستایی ایجاد شود.
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان تصریح کرد: در راستای میدان اسب‌سواری برای بهره‌برداری از مکان ورزشی مجوز دادند و پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود.
 
وی بابیان اینکه عمده هیئت‌های ورزشی استان فعال هستند ولی درجه فعالیت آن‌ها متفاوت است گفت: به روسای هیئت‌های ورزشی استان که مسابقات قهرمانی را برگزار می‌کنند کمک می‌شود ولی به هیئتی که فعال نباشد هیچ کمکی نمی‌شود.
 
انتهای پیام/ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.