مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم:

اجرای طرح انتقال پساب فاضلاب به شهرک‌های صنعتی قم

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت:با اجرای طرح انتقال پساب فاضلاب به شهرک‌های صنعتی استان امکان ایجاد صنایع آب بر امکان پذیر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ طیبی نژاد،مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به هزینه اجرای طرح انتقال پساب فاضلاب به شهرک‌های صنعتی قم اظهار کرد: اجرای این طرح حدود 50 تا 90 میلیارد تومان هزینه دارد و با اجرای طرح انتقال پساب فاضلاب قم به شهرک‌های صنعتی استان امکان ایجاد صنایع آب بر با رعایت قوانین محیط زیست در قم به وجود می‌آید.

وی افزود: استان قم در نزدیکی شهر تهران است و این استان وضعیت آب و هوایی مناسبی ندارد، به همین دلیل نباید صنایعی در استان قم ایجاد شود که موجب آلودگی بیشتر این استان شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم افزود: کاشت محصولات کشاورزی همچون یونجه در استان مصرف آب بسیار بیشتری را نسبت به صنایع قم دارد، به عنوان مثال یک مزرعه 200 هکتاری یونجه حدود 40 لیتر بر ثانبه آب مصرف می‌کند، در حالی که کل مصرف آب شهرک صنعتی شکوهیه 65 لیتر بر ثانیه است و باید مدیریت مصرف آب در استان قم اجرا شود.

طیبی نژاد در پایان فرهنگ سازی در زمینه مدیریت مصرف آب در استان قم را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید به این مساله در استان بپردازند تا با تغییر الگوی کشت در قم، مصرف بهینه آب را در استان شاهد باشیم.

انتهای پیام/ش

ایجاد صنایع آب بر در قم با اجرای طرح انتقال پساب فاضلاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار