قم؛

نیاز به کمک دولت جهت ایجاد کمربند سبز در قم

حسن بختیاری عضو شورای اسلامی استان قم گفت: کمربند سبز به‌ عنوان مانعی که بتواند شهرها را از ورود جریان‌های نامناسب زیست‌محیطی محافظت کند یکی از نیازهای جدی شهر قم محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حسن بختیاری عضو شورای اسلامی شهر با تأکید بر نیاز استان قم به کمربند سبز اظهار داشت: اگر کمک دولت نباشد  شهرداری‌ها هم در این خصوص تکلیف جدی و توجه جدی نخواهند داشت و ایجاد کمربند سبز بدون تأمین اعتبارات از بخش دولتی امکان‌پذیر نیست. 
 
عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به مشکل آلودگی هوای شهر قم افزود: کمربند سبز به‌عنوان مانعی که بتواند شهرها را از ورود جریان‌های نامناسب زیست‌محیطی مانند ریزگردها و آلودگی‌ها محیطی محافظت کند یکی از نیازهای جدی شهر قم محسوب می‌شود. 
 
وی با اعلام تأمین آب موردنیاز برای ایجاد کمربند سبز گفت: برای تأمین آب کمربند سبز قرار است از پساب استفاده شود اما برای تأمین زمین که از الزامات کار است هنوز کاری انجام‌ نشده و پروژه نیازمند اعتباراتی است که شهرداری با کمبود آن مواجه است  و در واقع اگر کمک دولت نباشد امکان اجرای پروژه نخواهد بود. 
 
بختیاری با بیان اینکه، برای داشتن شهری پاک و خرم که در اهداف استراتژیک شهرداری دیده‌ شده حتما باید موضوع کمربند سبز در دستور کار قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: اگر مشارکت بین دولت و شهرداری اتفاق نیافتد در سال‌های آینده در بحث آلودگی هوا با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد. 
 
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار