قم؛

۳۰۰ هکتار به فضای سبز شهر قم اضافه می‌شود

شهردار قم گفت: در سال گذشته ۳۰۰ هکتار به فضای سبز قم اضافه شد و امسال نیز درصدد افزایش ۳۰۰ هکتار دیگر به فضای سبز قم هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگپاه خبرنگاران جوان از قم؛  سقائیان نژاد در دویست و سیزدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری این شورا برگزار شد، بابیان اینکه یکسان نبودن دغدغه‌ها و سیاست‌ها در شهرداری سبب اصلاح مکرر بودجه شده است اظهار داشت: ما در برخی پروژه‌ها با مشکلات فراوانی مواجه هستیم و دغدغه مدیران، سازمان‌های مرکزی زیرمجموعه است.

وی افزود: شهرداران مناطق بهترین افراد برای حل نیازهای محلات و مناطق هستند و باید فرهنگ‌سازمانی در مناطق اصلاح شود تا بتوان در تدوین بودجه به یک ثبات در تدوین و اجرای بودجه دست‌یافت.

شهردار قم با تأکید بر اصلاح روند فرهنگ‌سازمانی در شهرداری خاطرنشان کرد: برای ارائه خدمات بهتر به مردم باید شهرداران و زیرمجموعه‌های شهرداری اصلاح شود.

سقائیان نژاد با اشاره به مشترک بودن دغدغه شورای شهر و شهرداری گفت: در سال گذشته 300 هکتار به فضای سبز قم اضافه شد و امسال نیز درصدد افزایش 300 هکتار دیگر به فضای سبز قم هستیم.

وی با اشاره به چند مرحله‌ای بودن مدیریت پسماند گفت: جمع‌آوری زباله در کشورهای پیشرفته گاهی دو هفته یک بار با دستگاه‌های پیشرفته انجام می‌گیرد و این کار باید در کشور ما نیز فرهنگ‌سازی شود چراکه با فقر فرهنگی در برخی مناطق مواجه هستیم از همین رو حتی با جریمه کردن نیز نتوانسته‌ایم مشکلات این بخش را حل کنیم.

شهردار قم خاطرنشان کرد: برای انجام اقدامات مؤثر در سطح شهر باید فرهنگ‌سازی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد همچنین برای شهرداری بهتر آن است که یک‌شب در میان زباله از سطح شهر جمع‌آوری شود اما با این کار با مشکل عدم تمیزی شهر مواجه خواهیم شد.

وی بیان کرد: برای آنکه در مدیریت شهری به نتایج بهتری دست‌یابیم باید در راستای تقویت برنامه‌های فرهنگ شهروندی تلاش بیشتری داشته باشیم.


انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار