قم؛

تغییر نام بلوار شهید کریمی قم به بلوار حضرت خدیجه(س)

در دویست و دوازدهمین جلسه شورای شهر قم طرح‌ها و لوایح مختلفی مطرح و بلوار شهید کریمی به بلوار حضرت خدیجه(س) تغییر نام یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛دویست و دوازدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر در ساختمان شهید باکری این شورا به ریاست  بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر قم و با حضور سقائیان نژاد شهردار قم و اعضای این شورا برگزار شد. در این جلسه، طرح‌ها و لوایح مختلف و موردبحث و بررسی قرار گرفت.

 رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به توسعه مسیرهای عبور دوچرخه گفت: 11 مرکز برای عرضه دوچرخه در استان در نظر گرفته‌شده است.

لایحه نخست نام‌گذاری 30 فقره اسامی پیشنهادی به‌منظور نام‌گذاری شوارع معابر بود که توسط  ذاکریان رئیس کمیسیون خدمات شهری قرائت شد. براساس این لایحه، بسیاری از شوارع فرعی و معابر به نام شهدایی که در آن‌ها ساکن بودند نام‌گذاری شد.

مولایی با تأکید بر رویکرد خاص شورای شهر در نام‌گذاری شوارع و خیابان‌های شهر بنام شهدا اظهار داشت: برای نام‌گذاری خیابان‌های شهر باید شهدای مدافع حرم در اولویت نام‌گذاری‌ها قرار بگیرد.

سعادت طلب بابیان اینکه نام‌گذاری بلوار و خیابان باید از نظر اسمی هماهنگی داشته باشد، افزود: کمترین اتفاق این است که نام‌گذاری خیابان‌ها هم ازنظر عنوان و کلمه و هم ازنظر نام باهم تطابق داشته باشند.

براساس این تصمیم بلوار شهید کریمی تا بلوار پیامبر اعظم به نام بلوار حضرت خدیجه(س) نام‌گذاری شد، همچنین ابتدای بلوار شهید کریمی به‌عنوان میدان مرجعیت نام‌گذاری شد.


همچنین شورای شهر اصرار بر اجرای مصوبه قرارداد مشارکت در ساخت هتل پنج ستاره و مجتمع تجاری در بلوار پیامبر اعظم(ص) را تصویب کرد.

حجت‌الاسلام آتش‌زر عضو شورای شهر قم نیز گفت: هر مصوبه‌ای که در سرنوشت شهر مؤثر است به هیئت حل اختلاف می‌رود این رویه غلط است و بهترین محلی که باید این مشکلات حل شود خود شورای شهر است، در حال حاضر بهترین تصمیم را خود شورا گرفته است.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار