مدیر قرآن و عترت ارشاد فارس خبر داد؛

جشنواره شعر، داستان و فیلم‌نامه‌نویسی با موضوع قرآن در فارس

جشنواره شعر، داستان و فیلم‌نامه‌نویسی در استان فارس برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهدی احمدی مدیر قرآن و عترت ارشاد فارس از برگزاری جشنواره شعر، داستان و فیلم‌نامه‌نویسی در استان خبر داد و گفت: جشنواره شعر در شهرستان رستم و جشنواره داستان و فیلمنامه‌نویسی در شیراز برگزار می‌شود.

وی افزود: ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی و اهل بیت، ارج نهادن به هنر معنوی، دینی، اسلامی، ایرانی و سنتی، ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت‌های هنری وانتقال پیام هنرمندان و شناسایی هنرمندان معاصر و فعال عرصه قرآن و عترت از اهداف برگزاری این جشنواره‌ها است.

احمدی ادامه داد: جشنواره داستان و فیلمنامه نویسی در ۲ موضوع اصلی و ویژه برگزار می‌شود که موضوع اصلی شامل داستان‌های قرآن و عترت و مضامین دینی و قرآنی است و موضوع ویژه شامل پرداختن به شهدای مدافع حرم استان فارس می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت در این جشنواره برای عموم آزاد است، اظهار داشت: در بخش فیلم کوتاه فیلمنامه‌ها می‌توانند در قالب داستانی، مستند، پویانمایی و گونه‌های مختلف ارائه شود.

احمدی گفت: موضوع اصلی این جشنواره قرآن و عترت شامل مضامین قرآنی و اشاره صریح یا غیرمستقیم به آیات نورانی قرآن و عترت نیز شامل سیره و زندگانی اهل بیت و روایات و مناقب نقل شده از اهل بیت باشد همچنین شاعران در سایر زمینه‌های ولایت، وحدت و انسجام امت اسلامی، شهادت و ایثار، سبک زندگی اسلامی، فرهنگ حجاب و عفاف، استکبارستیزی و مبارزه با ظلم می‌توانند آثار خود را ارسال کنند.

مدیر گروه قرآن و عترت ارشاد فارس تصریح کرد: این جشنواره نیز محدودیت سنی ندارد و قالب اشعار ارسالی به جشنواره می‌تواند کلاسیک، آزاد و ترانه باشد.

احمدی ادامه داد: آخرین مهلت ارسال آثار ۱۵ آذرماه، انتخاب آثار ۲۵ آذرماه و داوری و اختتامیه یکم دی ماه است، متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://www.quranfars.com مراجعه کنند.
انتهای پیام/ر

برگزاری جشنواره با موضوع قرآن در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار