مدیر آستان مقدس امامزاده سید جعفر یزد:

اجرای نمایش میدانی گفتگوی آب در امامزاده سید جعفر محمد یزد

مدیرآستان مقدس امامزاده سید جعفر یزدگفت:به مناسبت دهه آخر ماه صفر اجرای نمایش میدانی گفتگوی آب در امامزاده سید جعفر محمد یزد اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محسن فلاح مدیرآستان مقدس امامزاده سید جعفر یزدگفت: به مناسبت دهه آخر ماه صفر و هفته وقف، نمایش گفتگوی آب با محوریت شخصیت ابولفضل العباس در آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد (ع) یزد اجرا می شود.

فلاح  افزود: این نمایش به نویسندگی و کارگردانی حجت الاسلام حسین فلاح‌زاده با مشارکت حوزه هنری استان و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و مدیریت امامزاده سید جعفر محمد (ع) از 25 لغات 30 آبان ماه در صحن این امامزاده به روی صحنه خواهد رفت.

وی با اشاره به نزدیک شدن به هفته وقف گفت: نمایشگاه هفته وقف همراه با پنج شب ویژه برنامه زنده تلوزیونی از شبکه تابان و همچنین مسابقه السابقون ویژه وقف مشارکتی و همچنین خانه کودک بچه های آسمان به اجرا در خواهد آمد.

وی افزود: سیدحمید پورسید، ابوالفضل صادقیان، عباس عارفی، مصطفی مهدی‌پور، جعفر قاسم‌زاده، محمدحسین مهدی‌پور، حبیب عمیقی، دانیال فلاح‌زاده، محمدحسن صابری، علیرضا زارع، محمد فلاح‌زاده و علیرضا چاکرالحسینی از جمله بازیگران این نمایش هستند.

این نمایش کاری از گروه هنری آئینه به همت حجت الاسلام فلاح‌زاده امام جماعت و همراهی بچه‌های مسجد کوثر ابرکوه تولید شده است.

یاداوری می شود: طی این پنج شب هر شب در این آستان سخنرانی مذهبی و نماز علما از دیگر برنامه های این مراسم خواهد بود.

مدیر آستان امامزاده سید جعفر محمد (ع) گفت:موضوع سخنرانی با محوریت وقف در جهان شهر خواهد بود.

 رییس حوزه هنری یزد گفت:اجرای نمایش گفتگوی آب که بیش از دو ساعت به طول می‌انجامد حدود 80 بازیگر و هنرور حضور دارند که نیمی از آنها نقش خاص ایفا می‌کنند.

حجت الاسلام حسین فلاح‌زاده کارگردان نمایش گفتگوی آب هم با بیان این‌که در این اثر گوشه‌ای از حادثه کربلا و ماجرای سقایی و پاسداری حرم تا شهادت حضرت ابوالفضل (ع) به نمایش در می‌آید، تصریح کرد: این نمایش کاری از گروه هنری آئینه است.

کارگردان نمایش گفتگوی آب هم به نگارش نمایشنامه در مدت شش ماه اشاره کرد و ادامه داد: در تدوین این اثر از نظرات، ایده‌ها و دیدگاه صاحب‌نظران، اندیشمندان و کارشناسان مذهبی و هنری به منظور ارتقای نقاط قوت نمایش استفاده شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این نمایش میدانی و چندرسانه‌ای تلفیقی از صوت، نور، فیلم، انیمیشن و جلوه‌های ویژه با نقش‌آفرینی بازیگران است.

این کارشناس ارشد ادبیات نمایشی ادامه داد: در این نمایش برخی از لوکیشن‌های مورد نظر از جمله نهرعلقمه، خیمه‌ها، فضای شب عاشورا و برخی از صحنه‌های نبرد بازسازی شده است.

انتهای پیام/ ی

نمایش میدانی  از حادثه کربلا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار