امام جمعه بافق:

نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران

حجت‌الاسلام حسینی گفت: بازار، سودآوری، نرخ و بهره وری آن باید منصفانه و اسلامی باشد که مردم معترض نشوند. 

حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان گفت: امروز یکی از دغدغه‌های مردم ما گرانی اجناس در بازار است که این مسئله‌ای کشوری است و دولت باید فکری اساسی کند.

او افزود: امروز خواروبار فروشی دست کم از طلافروشی ندارد و لحظه به لحظه قیمت‌ها را چک می‌کند چراکه بازار ما بازار متعادلی نیست و ماهم گلایه داریم و باید مسئولان تدبیری بیاندیشند. 

حسینی بیان کرد: مغازه داران هم باید انصاف را رعایت کند تا برکت آن را ببیند. 

او تصریح کرد: بازار، سودآوری، نرخ و بهره وری آن باید منصفانه و اسلامی باشد که مردم معترض نشوند؛ باید بازار ما بازار آسانی باشد که نه فروشنده ضرر کند نه خریدار. 

خطیب جمعه بافق گفت: امروز برخی از بازاریان رحم ندارند و به هم نوع خود ترحم نمی‌کنند؛ برخی به راحتی خرید می‌کنند، بدون اینکه به قیمت‌ها توجهی داشته باشند و برخی هم وارد مغازه می‌شوند و نمی‌دانند چه کنند و این بی عدالتی است. 

او با اشاره به روز کارگر گفت: اگر چرخ جامعه می‌چرخد و پیشرفت‌هایی را در حوزه‌های مختلف می‌بینیم، به برکت تلاش‌های کارگران عزیز است. 

حسینی بیان داشت: باید هوای کارگران را داشت و دغدغه‌های آنها را شنید، اما متاسفانه در سال گذشته ظلم فراوانی به قشر کشاورزان شد. 

او گفت: نسخه‌ای برای خاموشی چاه‌ها پیچیدند و همه کشور را با همان یک نسخه مدیریت کردند در حالی که برای شهر و استان ما، که شهری کویری و کم آب است به کشاورزان ضرر رساند. 

امام جمعه بافق افزود: باید تدبیری اتخاذ شود تا نسخه استان‌های کویری با استان‌های پر آب متفاوت باشد. 

او بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در جمع کارگران بر امنیت شغلی کارگران، بیمه، معیشت و حقوق، آموزش و ارتقای مهارت و... تاکید کردند و فرمودند هنوز عرق کارگر خشک نشده باید حقوقش را داد در حالی که می‌بینیم گاهی حقوق کارگر چند ماه عقب می‌افتد. 

حسینی تصریح کرد: اگر این کارگران نباشند تمام پیشرفت‌ها، زیبایی‌ها و فضاسازی‌ها از بین می‌رود و کسی که به کارگری ظلم کند و مزد و حقوقش را ندهد، خداوند تمام اعمال خوبش را از او می‌گیرد و بوی بهشت را بر او حرام می‌کند. 

او با اشاره به روز معلم نیز گفت: معلم یک شغل دارد و یک مسئولیت و شغل معلم، شغل خدای متعال است چراکه خدای متعال اول معلم بشریت است، اما مسئولیت معلمان، مسئولیت انبیا و تربیت و پرورش است. 

خطیب جمعه بافق افزود: یک معلم باید هم رفتار خدایی و هم منش پیامبرگونه داشته باشد. 

او عنوان کرد: با کمال تاسف باید بگویم فضای حاکم بر آموزش و پرورش در کل کشور فضای پرورشی نیست ضمن اینکه امروز معلم ما آن شأن و جایگاهی که در ۴۰ سال قبل داشت، ندارد و امروز حرمت معلمان حفظ نمی‌شود. 

حسینی گفت: قداست و شأن معلم باید حفظ شود چراکه این معلم در حکم خدا و کار او کار خدایی است و امروز اگر ما نخبگانی داریم، در اثر زحمات معلمین گذشته است و اساتید و معلمان بدانند آینده را شما باید تامین و تضمین کنید. 

او افزود: آیندگان معلمین امروز را قضاوت می‌کنند و این یک هشدار اشت و اگر آینده ما بدون نخبه و عالم باشد، معلمان امروز فضاوت می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار