یزد؛

برگزاری شب شعر عاشورا

به مناسبت ایام محرم شب شعر عاشورا و مرثیه سرائی درابرکوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛آیت الله ابوالقاسم علیدوستعضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم گفت: حادثه عاشورا یک کلاس و یک نمونه اخلاقی ، سیاسی و اجتماعی است که باید از آن درس بگیریم. 

 علیدوست با تسلیت فرارسیدن شهادت امام حسین (ع) و 72تن از اصحاب با فایشان بابیان اینکه حادثه عاشورا یک ظرفیت بزرگ است افزود: قیام امام حسین (ع) برای بشریت بود و اگر حادثه و واقعه عاشورا برای دنیا بیان شود به امام حسین (ع) عشق می ورزند.

وی ادامه داد : تبعیت از ولایت ، امامت و اهل بیت (ع) بزرگترین نعمتی است که خداوند به ما داده است و حادثه عاشورا مودت ، امامت و ولایت است.

علیدوست گفت: مهمترین وظایف هیات های مذهبی پاسداری از ارزش های دینی است و عزاداری ها باید پیام نهضت عاشورا را منتقل کند.

این استادحوزه علمیه اضافه کرد: اهداف مهم امام حسین (ع) در حادثه عاشورا حفظ و حراست از ارزش های دین، احیای امر به معروف و نهی از منکر بود و هیات های مذهبی باید در احیای این فریضه الهی تلاش کنند. 

 بیست و سومین شب شعر عاشورا و مرثیه سرائی به مناسبت ایام محرم جمعه شب در تکیه حضرت ابوالفضل (ع) محله دربقلعه ابرکوه برگزار شد.

در این آئین 'احد ده بزرگی' یکی از شاعران نامی کشور اشعار و سرودهای خود را در وصف ایثار و شهادت حضرت اباعبدالحسین(ع) ، ابوالفضل (ع) و حضرت زینب (س) قرائت کرد.

ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار