جامعه جهانی هزینه انتخابات الکترونیک افغانستان را پرداخت نمی کند

مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کردند که جامعۀ جهانی حاضر نیست وسائل و تجهیزاتی که این کمیسیون برای برگزاری انتخابات الکترونیک نیاز دارد را خریداری نماید.

جامعه جهانی هزینه انتخابات الکترونیک افغانستان را پرداخت نمی کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کردند که جامعۀ جهانی حاضر نیست وسائل و تجهیزاتی که این کمیسیون برای برگزاری انتخابات الکترونیک نیاز دارد را خریداری نماید.

«عبدالبدیع صیاد»، دبیر کمیسیون مستقل انتخابات در این باره گفت: «ما تقسیم اوقات انتخابات را به حکومت و کمک کننده ها فرستادیم اما تاکنون همکاری ملموسی از آنها ندیدیم.»

نهادهای ناظر بر روند انتخابات، بی باوری کشورهای کمک کننده به اعضای کمیسیون مستقل انتخابات و رهبران حکومت وحدت ملی برای برگزاری انتخابات را از علت های بی توجهی به انتخابات افغانستان می دانند.

نعیم ایوب زاده، رئیس بنیاد انتخابات شفاف افغانستان اظهار داشت: «کمیسیون باید برنامه های خود را فهرست کند و به گونۀ کتبی به جامعۀ جهانی بفرستد تا زمانی که کمیسیون کتبی به آن ها خواست های خود را مطرح نکند و توانایی های خود را افزایش ندهد، جامعه جهانی کمک نمی کنند.»

کمیسیون مستقل انتخابات در حال بررسی گزینه هایی است که بتواند انتخابات را با استفاده از برگه های رأی دهی برگزار کند. این کمیسیون می گوید که قرار است فهرست نام های رأی دهندگان را به گونۀ قلمی تهیه نمایند؛ کاری که از دید نهادهای ناظر، یک سال زمان در بر خواهد گرفت.

قرار است انتخابات مجلس و شوراهای ولسوالی ها در شانزدهم ماه سرطان/ شهریور سال آینده برگزار گردد، اما نهادهای ناظر، اعضای کمیسیون مستقل انتخابات را به ناتوانی در برگزاری این انتخابات متهم می کنند و می گویند که برگزاری این انتخابات در تاریخ مشخص شده امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار