«حکمتیار» طرح خود برای برگزاری انتخابات را ارائه کرد

رهبر حزب اسلامی افغانستان با ارائه طرحی برای برگزاری انتخابات گفت: آنانی که خواهان تشکیل حکومت موقت و تغییر مسئولان انتخاباتی هستند، وقت خود را تلف می کنند.

«حکمتیار» طرح خود برای برگزاری انتخابات را ارائه کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رهبر حزب اسلامی افغانستان با ارائه طرحی برای برگزاری انتخابات گفت: آنانی که خواهان تشکیل حکومت موقت و تغییر مسئولان انتخاباتی هستند، وقت خود را تلف می کنند.

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان اظهار داشت: برای برگزاری انتخابات سالم نباید تجربه‌های ناکام را تکرار کرد و کمیسیون با تشکیلات کنونی باید انتخابات را برگزار کند.

فراهم کردن زمینۀ رأی دهی پناهجویان در کشورهای همسایه و مناطق ناامن کشور، شامل‌بودن احزاب سیاسی در تمام مرحله‌های انتخابات، تعیین 249 حوزۀ انتخاباتی و برگزاری انتخابات حزبی از موارد عمدۀ این طرح است.

در طرح حزب اسلامی آمده است که در هزینۀ انتخابات باید صرفه‌جویی شود و نماینده‌گان تمام احزاب و نهادها از این روند نظارت کنند. همچنان تمام گروه‌ها باید متعهد بر پذیرفتن نتیجۀ پایانی باشند.

نجیب‌الله احمدزی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات، طرح حزب اسلامی را همه‌جانبه و مفید خواند. او از دیگر احزاب و گروه‌ها نیز می‌خواهد تا برای هرچه بهبود روند برگزاری انتخابات، طرح‌هایشان را با این کمیسیون در میان بگذارند.

آقای احمدزی از حکومت خواست در بودجه و تأمین امنیت انتخابات توجه داشته تا آنان در زمان تعیین‌شده انتخابات مجلس نمایندگان و شورای ولسوالی‌ها را برگزار کنند.

قرار است انتخابات مجلس و شوراهای ولسوالی‌ها به تاریخ 16 سرطان/ تیر 1397 برگزار شود.

قابل ذکر است که عطامحمد نور، والی بلخ و رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی چندی پیش پیشنهاداتی برای برگزاری انتخابات داشت. آقای نور، لغو کمیسیون انتخابات، اصلاحات، برنامۀ بدیل در صورت برگزاری انتخابات و نظارت گستردۀ احزاب سیاسی در انتخابات را برای حکومت وحدت ملی پیشنهاد کرده بود.

 او تأکید کرده بود که نتیجۀ انتخابات بدون در نظر داشت این موارد برای آنان قابل‌قبول نخواهد بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار