امام جمعه ملک‌شهر:

نباید بگذاریم یاد شهدا در جامعه کمرنگ شود

امام جمعه ملک‌شهر گفت: نباید بگذاریم یاد شهدا در جامعه کمرنگ شود، یقین بدانید تا زمانی که ایثار و شهادت در جامعه پررنگ است دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام سید احمد محمودی  امروز در مراسم تشییع دو شهید تازه تفحص شده ناجا و دو شهید مدافع حرم اظهار کرد: یکی از مسائل پرارزشی که بعد از انقلاب در جامعه به وجود آمد فرهنگ ایثار و شهادت است که آیات بسیاری در قرآن به آن اشاره شده است اما در مقطعی از دوران این فرهنگ در جوامع دینی کمرنگ شد و از همین رو سردمداران کفر و دشمنان قرآن و اسلام از این فضا استفاده کردند و فرهنگ منحط خود را پیاده کردند ولی به برکت نظام جمهوری اسلامی فرهنگ ایثار دوباره جامعه عمل پوشید.

وی افزود: امروز وقتی می‌بینیم که این جریان ارزش به جامعه ما بازگشت همه اقشار و گروه‌ها وارد عرصه ایثار و جان‌فشانی شدند، فقط شهدای دانش‌آموز ما 36 هزار تن هستند که این یعنی در ایام هشت سال جنگ تحمیلی هر روز بیش از ده شهید تقدیم کرده‌ایم.

امام‌جمعه ملک‌شهر تصریح کرد: خانواده شهدا امروز پرصلابت و پر شور هستند و به فرزندان خود افتخار می‌کنند، امروز به بدرقه کسانی آمده‌اید که سی سال پیش جان‌فشانی کردند و یا مدافع حرم هستند، قاتل اصلی این شهدا آمریکا و رژیم صهیونیستی است، باید دشمن را به درستی بشناسیم.

وی یادآور شد: این مراسم دو پیام دارد که حضور در آن به ما رسم تفکر و اندیشه می‌دهد و دوم دشمن‌شناسی را به ما متذکر می‌شود، امروز چهلمین روز تشییع شهید حججی است که جریانی را در کشور پدید آورد.

محمودی با اشاره به اینکه خون هر شهید بمب اتمی بر فرق دشمن است، خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم یاد شهدا در جامعه کمرنگ شود، یقین بدانید تا زمانی که ایثار و شهادت در جامعه پررنگ است دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند اما اگر به فرمایش مقام معظم رهبری جای شهید و جلاد عوض شود که هدف اصلی دشمن است، آن‌ها می‌توانند افکار خود را پیاده کنند و جامعه بی‌تفاوت و بی‌تحرک را سبب شوند.

وی ادامه داد: وقتی جایگاه خانواده شهدا که چشم و چراغ این ملت هستند پررنگ شد، آن وقت دشمن کاری از پیش نمی‌برند، تشییع شهدا هر چه می‌رود پرشورتر و پرصلابت‌تر انجام می‌گیرد، مقام شهید به عنوان ملاکی برای ارزش‌های دینی است که دشمن هم آن را فهمیده است، در سند بیست سی می‌خواهند مثل شهید فهمیده‌ها را حذف کنند و آرام آرام وارد شوند اما نسل بعد انقلاب آگاه و هشیار به دنبال ارزش‌ها هستند و نمی‌گذارند خون شهدا بخشکد.

امام‌جمعه ملک‌شهر اذعان کرد: در آستانه اربعین حسینی هستیم، اجتماع عظیمی که اولین بار با دو نفر آغاز شد و این روزها با بیش از بیست میلیون زائر برگزار می‌شود، حج و خانه خدا با این عظمت هرساله دو میلیون زائر دارد، اما حسین چه کرده است که این‌گونه از او استقبال می‌کنند.

محمودی تأکید کرد: ترفندهای دشمن یکی پس از دیگری نقش بر آب می‌شود و حضور مردم در چنین مراسمی آن‌ها را خنثی می‌کند.

 

انتهای پیام/م

 

قاتل اصلی این شهدا آمریکا و رژیم صهیونیستی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.