کشف ۴۷ بهله پرنده شکاری از قاچاقچیان در عسلویه و بوشهر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: 47 بهله پرنده شکاری در معرض خطر انقراض در شهرستان های بوشهر و عسلویه از قاچاقچیان کشف شد.

کشف ۴۷ بهله پرنده شکاری از قاچاقچیان در عسلویه و بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان  ،حسین دلشب افزود: این پرندگان از تیره شاهینیان (بالابان، بحری و شاهین) در 2 محموله جداگانه بدست آمده است.

وی اضافه کرد: محموله اول شامل 10 بهله پرنده شکاری بود که پیش از ظهر روز گذشته توسط پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر از یک خودرو سمند در محدوده شهرستان بوشهر کشف و درمحل اداره آگاهی نیروی انتظامی بوشهر به محیط زیست تحویل شد.

دلشب اظهار کرد: محموله دوم نیز شامگاه جمعه توسط پلیس آگاهی شهرستان عسلویه از چهار دستگاه خودرو در محدوده شهرستان عسلویه کشف شد که شامل 37 بهله پرنده شکاری است.

دلشب اظهار کرد: این پرندگان همگی در شرایط نامساعد با چشمان دوخته و بال بسته در حال انتقال بودند که توقیف شدند و هم اکنون اقدامات و پیگیری های لازم برای بررسی وضعیت این پرندگان توسط این اداره کل در دست اجراست.

وی گفت: این کشفیات در پی تعامل این اداره کل با نهادها و دستگاه های امنیتی و بازرسی و همکاری نزدیک آنان انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: در سال جاری نشست ها و مکاتبات متعددی با فرماندهی انتظامی و مرزبانی و گمرکات درمرکز استان بوشهر و شهرستان ها برگزار شده است.

وی یادآور شد: قابل توجه است که پرندگان شکاری همه ساله از اوایل مهرماه تا اواخر آذرماه در زیستگاه های این استان حضور بیشتری می یابند و مورد توجه متخلفان شکار و صید برای زنده گیری قرار می گیرند.

دلشب افزود: پرندگان کشف شده با توجه به قرائن موجود از استان های دیگر کشور صید و برای قاچاق به کشورهای حاشیه خلیج فارس از طریق مبادی ساحلی و دریایی، به این استان منتقل شده اند.

وی بیان کرد: با عنایت به اینکه پرندگان شکاری در رأس هرم پرندگان قرار دارند و نقشی مهم در زنجیره اکولوژیک و تعدیل برخی از جمعیت ها و آفات ایفا می کنند، استمرار نسل آنها از اهمیت زیادی برخوردار و مورد توجه سازمان و نهادهای زیست محیطی جهانی هستند.

دلشب گفت: به منظور مقابله با افراد سودجو و قاچاقچیان این پرندگان، ضمن همکاری خوبی که تاکنون میان محیط زیست و ارگانهای مرتبط استان بوده است، این اداره کل در سالهای اخیر تلاش کرده است با فرهنگ سازی مشارکت تشکل های زیست محیطی برای صیانت از این مواهب گرانبهای طبیعی و تنوع زیستی استان را در اولویت های کاری خویش قرار دهد.

انتهای پیام /ف

۴۷ بهله پرنده شکاری از قاچاقچیان کشف شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.