افزایش بهای نفت به بالاترین سطح در ۲ سال گذشته/ طلا ارزان شد

کاهش تعداد سکوهای حفاری آمریکا در این هفته باعث افزایش بهای طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال کاهش تعداد سکوهای حفاری آمریکا، بهای نفت شاخص آمریکا به بالاترین سطح در دو سال گذشته رسید. در طول هفته هم افزایش تقاضا و احتمال تمدیدی توافق نفتی اوپک باعث افزایش بهای طلای سیاه شد.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با یک دلار و 10 سنت افزایش (معادل 2 درصد)، به 55 دلار و 64 سنت در هر بشکه رسید. این بالاترین سطح از ژوئیه 2015 محسوب می شود. بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 1 دلار و 45 سنت افزایش (معادل 2.4 درصد)، 62 دلار و 7 سنت در هر بشکه معامله شد. بهای نفت خام برنت از ماه ژوئن 2017 با 38 درصد افزایش همراه بوده است. نفت خام برنت و نفت وست تگزاس اینترمیدیت در این هفته نیز با 3 درصد افزایش همراه بوده اند.

شرکت های انرژی آمریکا در این هفته 8 سکوی حفاری خود را کاهش دادند. این بیشترین سطح کاهش از مه 2016 محسوب می شود. شرکت نفت و گاز آمریکایی «بیکر هیوز» روز جمعه اعلام کرد: تعداد سکوهای حفاری آمریکا در هفته منتهی به 3 نوامبر به 729 سکو کاهش یافته است.

یک کارشناس حوزه نفت اعلام کرد: بهای نفت همچنان به دلیل احتمال تمدید توافق نفتی اوپک و افزایش تقاضا تقویت شده است.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در اواخر ماه نوامبر قرار است یک نشست برگزار و در خصوص تمدید توافق نفتی گفتگو کنند. این کشورها پیشتر موافقت کردند که توافق نفتی کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند. روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد توافق نفتی اوپک که در ماه مارس منقضی می شود، ممکن است تمدید شود. عربستان سعودی هم پیشتر از تمدید توافق نفتی اوپک استقبال کرده است.

به دنبال انتشار داده های ضعیف اقتصادی آمریکا که باعث تقویت ارزش دلار شد، بهای طلا به کمترین سطح در یک هفته گذشته رسید. بهای هر اونس طلای امریکا تحویل دسامبر با 0.7 درصد کاهش به 1269.20دلار رسید.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار