ثبات در بازار نفت/ افزایش قیمت طلا

تلاش کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک برای کاهش ذخایر نفتی باعث ثبات در بازار نفت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال اشباع بازار نفت در پی تلاش سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش ذخایر نفتی، بهای طلای سیاه امروز (سه شنبه) با ثبات همراه بود. این در حالیست که احتمال افزایش بیشتر سطح تولید نفت آمریکا همچنان بر بهای نفت اثرگذار بوده است.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 12 سنت کاهش، 60 دلار و 78 سنت در هر بشکه معامله شد. بهای نفت شاخص بین المللی با وجود کاهش، همچنان در بالاترین سطح از ژوئیه 2015 قرار داشت.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 10 سنت کاهش به 54 دلار و 5 سنت در هر بشکه رسید. این رقم همچنان در بالاترین سطح از فوریه سال جاری میلادی قرار داشت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اختلاف 6 دلار و 7 سنتی بهای نفت خام برنت و نفت وست تگزاس اینترمیدیت، باعث افزایش سطح تولید نفت آمریکا شده است که از اواسط ماه 2016 با 13 سنت افزایش به 9.5 میلیون بشکه نفت در روز رسیده است.

همچنین پایبندی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک به توافق نفتی باعث ثبات در بازار نفت شده است. اعضای اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت شامل روسیه پیشتر موافقت کردند که توافق نفتی کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند. در حال حاضر عربستان سعودی و روسیه حمایت خود را از تمدید این توافق پس از مارس 2018 اعلام کرده اند. کشورهای عضو و غیرعضو اوپک قرار است 30 نوامبر در وین اتریش نشستی برگزار کنند.

در آستانه نشست بانک مرکزی کشورهای مختلف و تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای انتخاب رئیس بعدی فدرال رزرو و همچنین کاهش ارزش دلار، بهای طلا با افزایش همراه بود. به نظر می رسد ناآرامی های ایجاد شده در کاتالونیای اسپانیا هم بر بهای طلا تأثیرگذار بوده است.

بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا تحویل دسامبر با 5 دلار و 90 سنت افزایش (معادل 0.5 درصد)، به 1277.70 دلار رسید.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار