بهای نفت همچنان در مسیر صعود/ طلا اندکی ارزان شد

احتمال تمدید توافق نفتی اوپک باعث افزایش بهای طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، بهای نفت امروز (دوشنبه) با اندکی افزایش همراه بود و بالای 60 دلار در هر بشکه معامله شد. احتمال تمدید توافق نفتی اوپک پس از منقضی شدن آن در ماه مارس سال آینده میلادی بر افزایش بهای نفت به بالای 60 دلار تأثیر داشته است.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 4 سنت افزایش، به 60 دلار و 40 سنت در هر بشکه رسید. این بالاترین رقم از ژوئیه 2015 محسوب می شود و بیش از 36 درصد بالاتر از پایین ترین سطح بهای نفت در سال 2017 است.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 5 سنت افزایش (معادل 0.1 درصد)، 53 دلار و 95 سنت در هر بشکه معامله شد.

گروه بانکداری استرالیا و نیوزیلند اعلام کرد: «با توجه به پایبندی بالای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به توافق نفتی و همچنین اظهارات ولیعهد عربستان سعودی در خصوص تمدید توافق پس از مارس 2018، بهای نفت با افزایش همراه بوده است.»

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک شامل روسیه و تولیدکنندگان دیگر پیشتر موافقت کردند که توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند. عربستان سعودی و روسیه از جمله کشورهایی هستند که از تمدید این توافق استقبال کرده اند. اعضای اوپک قرار است 30 نوامبر سال جاری میلادی در مقر رسمی این سازمان در وین اتریش نشستی برگزار کنند.

با وجود تلاش اوپک و دیگر کشورها برای مقابله با اشباع بازار، سطح تولید آمریکا از اواسط سال 2016 با 13 درصد افزایش همراه بوده است. به همین دلیل هم اکنون بهای نفت شاخص آمریکا حدود 6 دلار و 50 سنت ارزان تر از نفت خام برنت معامله می شود.

در آستانه نشست بانک های مرکزی ژاپن و انگلیس و کمیته فدرال بازار باز (زیرمجموعه ای از نظام فدرال رزرو) و همچنین تصمیم گیری در خصوص انتخاب رئیس بعدی بانک فدرال رزرو آمریکا، بهای طلا امروز (دوشنبه) با کاهش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش، به 1271.50 دلار رسید.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قرار است رئیس بعدی بانک مرکزی آمریکا را به زودی انتخاب کند. احتمال می رود وی «جرومی اچ. پاول»، یکی از کارکنان ارشد فدرال رزرو را برای این سمت برگزیند. دوره خدمت 4 ساله جنت یلن، رئیس کنونی بانک مرکزی در ماه فوریه سال آینده میلادی به پایان می رسد. وی از اول فوریه 2014 ریاست بانک مرکزی آمریکا را بر عهده دارد و نخستین زن در تاریخ 100 ساله تأسیس بانک مرکزی آمریکاست که عهده دار این سمت شده است.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار