چند نماینده آمریکایی خواستار کناره‌گیری مولر از تحقیقات روسیه شدند

جمهوری‌خواهان آمریکا خواستار کناره‌گیری رابرت مولر از انجام تحقیقات نفوذ روسیه بر کارزار انتخاباتی ترامپ شدند.

چندین نماینده آمریکایی خواستار کناره‌گیری مولر از تحقیقات روسیه شدندبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سه قانونگذار جمهوری خواه آمریکا روز جمعه خواستار استعفای «رابرت مولر» از سمت مشاور ویژه در تحقیقات مربوط به نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا شدند. اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) و وزارت دادگستری این کشور از زمان آغاز تحقیقات درباره احتمال نفوذ مسکو در کمپین انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا مورد انتقاد مکرر قرار گرفته اند.

«لوئی گومرت»، «اندی بیگز» و «مت گیتس» اعضای مجلس نمایندگان آمریکا مولر را به «تعارض منافع» در انجام این تحقیقات متهم کرده‌اند. دلیل آنها این است که مولر در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا بود و در آن زمان دولت اوباما توافقی را تایید کرد که براساس آن یک شرکت روس مجوز خرید یک شرکت کانادایی را که صاحب 20 درصد از اورانیوم آمریکا بود را دریافت کرد. حال این نمایندگان جمهوری خواه خواستار بررسی توافق مذکور شده اند. مسکو هرگونه همدستی یا نفوذ در انتخابات 2016 آمریکا را رد کرده و ترامپ نیز انجام چنین تحقیقی را ضروری نمی داند.

گروه دیگری از نمایندگان نیز هفته گذشته تحقیقی برای مشخص شدن نقش «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا و رقیب اصلی ترامپ در انتخابات 2016، در توافق اورانیوم را آغاز کردند. این در حالیست که دموکرات ها اعلام کرده اند این اقدامات جمهوری خواهان برای منحرف کردن اذهان از تحقیقات مربوط به اتهامات مولر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار