امام جمعه مشهد؛

۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی آغاز ذلت آمریکا در جهان بود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: ذلت امریکا در جهان از ۱۳ آبان ماه و تسخیر لانه جاسوسی آن کشور در تهران به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛آیت الله سیداحمد علم الهدی امام جمعه مشهد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی با گرامیداشت فرارسیدن سالروز ۱۳ آبان اظهار کرد: سه واقعه مهم در این روز، در سه دوره تاریخی به وقوع پیوست که در همه آن‌ها سند دشمنی و عداوت آمریکا با مردم ایران و دین اسلام به ثبت رسید.
وی بیان کرد: واقعه اول به سال ۱۳۴۳ مربوط می‌شود که امام راحل با مصوبه شورای ملی مبنی بر حاکمیت ۴۰ هزار مستشار آمریکایی بر سرنوشت مردم ایران مخالفت علنی کرده و اجازه ندادند این مصوبه به سرانجام برسد.
وی اظهار کرد: واقعه دوم مربوط به ۱۳ آبان ۱۳۵۷ می‌شود که کشتار دانش آموزانی که برای اعتراض به سیاست‌های آمریکا در دانشگاه تهران تظاهرات کردند، رقم خورد.
امام جمعه مشهد گفت: واقعه سوم مربوط به ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۵۸ می‌شود که سفارت آمریکا به عنوان جاسوسخانه آن کشور در تهران به تسخیر دانشجویان پیرو خط امام درآمد و اسناد مزدوران داخلی افشا شد و به تعبیر امام راحل انقلاب دوم در آن تاریخ شکل گرفت.
وی بیان کرد: امروز فریاد مرگ بر آمریکا در تمام جهان طنین انداز شده و در همه کشور‌ها پرچم آن کشور را آتش می‌زنند و رئیس جمهوری این کشور به عنوان منفورترین و نجس‌ترین فرد مورد هتک حرمت مردم جهان قرار گرفته است.
آیت الله علم الهدی از مسئولان خواست در شرایطی که نظام مقدس جمهوری اسلامی با خون هزاران شهید به ثمر و آمریکا به استیصال رسیده است و ایران پیروز منطقه و آمریکا مغلوب آن است، وضعیت اقتصادی را بهبود ببخشند و از واردات بی رویه و قاچاق کالا جلوگیری کنند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/ی

نماز جمعه مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.