مجمع تشخیص باید مصلحت نظام را در نظر بگیرد نه افراد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: علت تاکید رهبر انقلاب بر انقلابی ماندن مجمع این است که بنابر مصلحت و رفاه عده‌ای خاص تصمیم نگیرند بلکه مصلحت انقلاب را در نظر بگیرند.

مجمع تشخیص باید مصلحت نظام را در نظر بگیرد نه افرادگزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد، اظهارکرد: امت در جامعه ولایی قابل تحقق است و اگر جامعه ولایی نباشد، جایگاه تحقق امت به صورت واقعی نیست.

وی افزود: هدایت اصلی در جامعه ولایی بر عهده رهبری است که رهبر یا از عترت است و یا وابسته به عترت پیامبر (ص) است و ما می بینیم با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب در موقعیت های بحرانی و حساس اجتماعی نظام، رهنمودهای رهبری جامعه را دستگیری می کند.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: اولین علت تاکید رهبر انقلاب بر انقلابی ماندن مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که در وهله اول خطاب رهبر انقلاب صرفا به مجمع نبوده و تمام نخبگان سیاسی را در برمی‌گیرد.

خطیب جمعه مشهد بیان کرد: برخی نخبگان و خواص سیاسی جامعه ما می‌گویند، انقلاب تمام شده است.

علم الهدی بیان کرد: ما در مسیر انقلاب با چالش های زیادی مواجه هستیم و مردم نیز پای کار هستند که نمونه آن شهدای مدافع حرم هستند که در گرمای ۵۰ درجه خارج از کشور مقابل تکفیری ها ایستاده اند.

امام جمعه مشهد گفت: اگر بناست روزی یک تعامل بین المللی بر حسب مصلحت جریان معیشتی و اقتصادی باشد ولی بر خلاف مصلحت انقلاب باشد نباید به آن تن داده شود.

انتهای پیام/پ

خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.