وجود بیش از ۴ هزار مدرسه دولتی در کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به وجود چهار هزار و ۸۰۰ مدرسه دولتی در استان کرمان گفت: پراکندگی جمعیت استان کرمان با قرارگیری فضاهای فیزیکی تناسبی ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  محمد محسن بیگی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: از حدود چهار هزار و ۸۰۰ مدرسه دولتی استان کرمان نزدیک به ۸۰۰ مدرسه تخریبی است و مدارسی هستند که دارای قدمت بالای ۳۰ سال هستند و از نظر ساختمان و فضای فیزیکی نیاز به تخریب و بازسازی مجدد دارند.
وی با تاکید بر اینکه در کنار بحث ساخت و ساز مسکونی باید ایجاد واحدهای خدماتی مورد نیاز از جمله بازار، پارک، مسجد، مدرسه و غیره نیز مدنظر قرار گیرد، افزود: متاسفانه می توان به جرات گفت که در شهر کرمان به جز یک نقطه که همزمان با ساخت و ساز مسکونی مدرسه ای هم ساخته شده است؛ در هیچ نقطه ای هیچ فکری توسط شرکت های خصوصی یا دولتی برای ساخت مدرسه نشده است و زمانی به سراغ آموزش و پرورش می آیند که در آن منطقه دیگر حتی زمینی هم برای ایجاد مدرسه وجود ندارد.
محسن بیگی بیان داشت: این شرایط باعث شده است امروز از لحاظ جغرافیایی در برخی مناطق به ویژه در مراکز شهرهای بزرگ تراکم دانش آموزان به شدت افزایش پیدا کند و گاهی نُرم کلاس به حدود ۴۰ نفر می رسد که کار تعلیم و تربیت را دشوار می کند.
وی گفت: گاهی اوقات طایفه ها، خانواده ها و اهالی روستاها در برخی مناطق توقعات و انتظاراتی دارند و حاضر به جابجایی فرزاندانشان از یک مدرسه به مدرسه دیگری نیستند و این امر ما را ناچار می کند که کلاس های درس را در کانکس، چادر و کپر برگزار کنیم تا از این طریق دانش آموزی از تحصیل بازنماند.
محسن بیگی با اشاره به حضور ۵۸۰ هزار نفر دانش آموز در استان کرمان گفت: گاهی همکاران فرهنگی برای حضور بر سر کار در معرض آسیب و خطر قرار می گیرند چرا که برای رسیدن به مدرسه باید از یک منطقه استان به منطقه ای دیگر بروند.
وی با اشاره به اینکه گاهی فاصله مرکز شهرستان تا برخی روستاها به بیش از ۹۰ کیلومتر می رسد، افزود: معلم باید هر روز بخش زیادی از این مسافت را برای رسیدن به مدرسه طی کند.

محسن بیگی گفت: سال گذشته حدود ۲۰ نفر از همکاران فرهنگی در بحث تصادفات جان خود را از دست دادند و حدود ۱۲۰ نفر مصدوم هم شدند.
انتهای پیام/ی

پراکندگی جمعیت متناسب با کلاس هاس درس نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار