شوراهای دانش آموزی جیرفت تشکیل می شود،

انتخابات دانش آموزی در جیرفت

مدیر دبستان قرآنی نور( فرهنگیان) دوره اول جیرفت، گفت:انتخابات شورای دانش آموزی همزمان با سراسر کشور در دبستان فرهنگیان شهرستان جیرفت نیز برگزار شد.

انتخابات دانش آموزی در جیرفتبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان صدیقه مشایخی مدیر دبستان قرآنی نور(فرهنگیان) دخترانه، دوره اول ،شهرستان جیرفت گفت: طبق آئین نامه ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش صبح امروز انتخابات شورای دانش آموزی در بین دانش آموزان پایه های چهارم و پنجم و ششم در جیرفت همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

وی افزود:امسال برای اولین بار این رقابت با هدف ، تقویت حس خودباوری و اعتماد به نفس در بین بیش از 100 نفر از دانش آموزان پایه سوم این مدرسه نیز انجام شد .

مشایخی تصریح کرد:تعداد کاندیدای انتخاب شده در این مدرسه 20 نفر بوده و از بین این 20 نفر 11 نفر از افرادی که بیشترین رأی را کسب کرده اند به عنوان اعضای شورای مدرسه انتخاب می‌شود که دونفر از آنها به عنوان عضو علی البدل معرفی می شوند.

صدیقه مشایخی بابیان اینکه شورا یکی از ارکان مهم مدرسه است٬ اظهار کرد :انتخابات شورای دانش آموزی به منظور زمینه سازی رشد فعالیت های فردی،اجتماعی،مشارکت دانش آموزان در امور آموزشی و پرورشی ،تعامل بین دانش آموزان و مسئولین مدرسه برگزار می‌شود.

وی بیان کرد:اهداف شورای دانش آموزی براساس تکریم ارزش ها و باور های دینی ،آموزه های سیاسی و اجتماعی در بین دانش آموزان است. تقویت حس خودباوری و اعتماد به نفس ، مشارکت دهی و مسئولیت پذیری ،روحیه انتقاد پذیری ،حس احترام متقابل در حفظ اهداف مهارت های اجتماعی که دانش آموزان در آینده ایفا می کنند را از اهداف این طرح معرفی کرد.

مشایخی ضمن شرح وظایف شورای دانش آموزی اظهار کرد:با اجرای این طرح دانش آموزان در برنامه ریزی و اجرای مناسبت های مختلف اعم از مذهبی و انقلابی در مدرسه،اداره امور نشریات دانش آموزی ،همفکری و همکاری در امور کتابخانه ،همکاری در ارتقاء مهارت های( هنری ،علمی٬ورزشی)٬همکاری در برگزاری بازدید ها و اردوهای مختلف (علمی،پرورشی و تفریحی)٬ارائه پیشنهاد به مدیر مدرسه و غیره ... به مسئولین مدرسه کمک شایانی می کنند.
انتهای پیام/ح

انتخابات دانش آموزی در جیرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.