هانی‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مصالح اروپا تا اندازه زیادی به منافع آمریکا گره خورده است

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: مصالح اروپا تا اندازه زیادی به منافع آمریکا گره خورده است، لذا انتظار می‌رود ایران، مانع از تاثیرگذاری آمریکا بر اتحادیه اروپا شود.

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عملکرد کشور‌های اروپایی در خصوص حمایت از برنامه اقدام جامع مشترک اظهارکرد: اکنون نبود شفافیت در مواضع کشور‌های اروپایی در خصوص مسئله توان دفاعی و نفوذ ایران در منطقه را شاهد هستیم، اما با این حال همواره اخباری حاکی از وجود اختلاف نظر شدید اتحادیه اروپا با برنامه‌های ترامپ در خصوص برجام به گوش می‌رسد.

کارشناس مسائل بین‌الملل، تصریح کرد: کشور‌های اروپایی از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان و نیز دو کشور روسیه و چین معتقدند که تمامی مشکلات باید در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک برطرف شود و این آمریکاست که اکنون با بهانه تراشی از اجرایی شدن برجام شانه خالی می‌کند.

هانی‌زاده با بیان اینکه ایران باید یک راه حل میانی را در پیش بگیرد، افزود: از آنجایی که دولتمردان آمریکایی سعی دارند تا ایران را از توان دفاعی‌اش محروم ساخته و نفوذ آن در منطقه را کاهش دهند، بنابراین باید از طریق تعامل سازنده با اتحادیه اروپا، سازوکار‌هایی برای تقابل با ایالات متحده در نظر گیرد.

کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان بیان کرد: مصالح اروپا تا اندازه زیادی به منافع آمریکا گره خورده است به همین منظور انتظار می‌رود تا ایران از طریق تعامل سازنده و برقراری روابط تجاری با کشور‌های اروپایی، مانع از تاثیر گذاری آمریکا علیه کشورمان بر اتحادیه اروپا شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار