خوشرو: زنان قربانیان اولیه تروریسم هستند

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت:متاسفانه زنان یکی از قربانیان اولیه گروه هایی تروریستی همچون داعش، القاعده بوکوحرام و الشباب به شمار می‌آیند .

خوشرو: زنان قربانیان اولیه تروریسم/تحریم ها ناقض مشارکت مدنی استبه گزارش  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل دخالت، اشغالگری، تلاش برای تغییر رژیم و ظهور گروه های تروریستی و افراط گرا را در خاورمیانه باعث ناامیدی بسیاری از زنان برای آینده‌ای بهتر دانست و گفت: زنان قربانیان اولیه تروریسم هستند.

غلامعلی خوشرو روز جمعه در نشست شورای امنیت که با موضوع «زنان، صلح و امنیت» برگزار شد، افزود: متاسفانه زنان یکی از قربانیان اولیه گروه هایی تروریستی همچون داعش، القاعده بوکوحرام و الشباب به شمار می‌آیند و جهان شاهد جنایات این گروه ها در عراق و سوریه بوده است.


وی ادامه داد: نباید ساده اندیش بود و تصور کرد که با حذف فیزیکی گروه های تروریستی در عراق و سوریه اینگونه جنایات علیه زنان به پایان می رسد چرا که رفتار این گروه ها ریشه در انحراف تفکری دارد که براساس نفرت و نفی دیگران استوار است.


نماینده ایران در سازمان ملل تاکید کرد: جامعه بین المللی باید مبارزه خود را با حامیان گروه های تکفیری ادامه دهد.


خوشرو همچنین به نقش زنان در ایران اشاره کرد و گفت زنان بخش پویای جامعه ما را تشکیل می دهند و در فرآیندهای سیاسی کشور به عنوان رای دهنده و منتخب مشارکت فعالی دارند. آموزش زنان در ایران سنگ بنای توانمندسازی آنان بوده که طی چهار دهه گذشته همواره ادامه داشته و تقویت شده است.


وی همچنین مشارکت زنان ایران در اقتصاد و بخش خصوصی و جامعه مدنی کشور را مورد توجه قرار داد.


نماینده کشورمان در سازمان ملل به تحریم‌های ظالمانه و غیر انسانی آمریکا علیه مردم ایران اشاره کرد و افزود: این تحریم‌ها که با بهانه‌های واهی اعمال می شود نه تنها نقض حقوق انسانی مردم ایران بویژه حق توسعه است بلکه نقش سازنده جامعه مدنی ایران و مشارکت شان در جامعه را مختل می سازد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار