پایان شصت و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد با حضور ایران

مراسم اختتامیه شصت و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد روز یکشنبه برگزار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان از بلگراد، شصت و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد روز یکشنبه در حالی به کار خود پایان داد که در طول 8 روز برگزاری این نمایشگاه، 500 ناشر داخلی و بیش از 50 ناشر خارجی در فضایی به مساحت 30 هزار متر مربع به ارائه آخرین آثار و نشریات خود در حوزه قلم و اندیشه پرداختند.

موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به نمایندگی از نشر ایران در غرفه‌ای به مساحت 25 مترمربع به‌ صورت مبادله‌ای در نمایشگاه امسال حضور یافت. نمایش 350 عنوان کتاب در حوزه‌های کودک و نوجوان، ادبیات، شعر، ایران‌شناسی، هنر و دین، معرفی صنعت نشر ایران به زبان صربی و انگلیسی، معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و دعوت از ناشران خارجی برای حضور در این نمایشگاه، معرفی 101 نویسنده برتر کودک در قالب بروشور، معرفی طرح‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اجرای ورک شاپ خوشنویسی و تصویرگری از جمله برنامه‌هایی بود که در غرفه ایران در شصت و دومین نمایشگاه بین المللی بلگراد انجام گرفت.

همچنین بررسی ادبیات داستانی معاصر ایران با حضور محمد کشاورز و محمدرضا بایرامی و نویسندگانی از صربستان در دانشکده ادبیات دانشگاه بلگراد، برنامه روز ایران و دیدار نویسندگان ایران و صربستان با حضور سفیر و رایزن فرهنگی ایران در صربستان، بررسی تصویرگری کتاب کودک در ایران با حضور امیر شعبانی پور و تصویرگران صربی در محل غرفه ایران، معرفی هنر معاصر ایران با حضور محمد حسین رضایی و امیر شعبانی‌پور در دانشکده هنر دانشگاه بلگراد، رونمایی کتاب «قصه‌های سبلان» به زبان صربی با حضور محمدرضا بایرامی و ناشر صربی در سالن نشست جئوپوئتیکا، بررسی ادبیات کودک و نوجوان معاصر ایران با حضور محمد کشاورز و محمدرضا بایرامی در محل غرفه ایران از جمله نشست هایی بود که به مناسبت حضور ایران در این دوره از نمایشگاه برگزار شد.

ناشرانی از کشورهای آنگولا، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، هند، ایران، ژاپن، کانادا، چین، مقدونیه، رومانی، روسیه، ترکیه، اوکراین، کرواسی، مونته نگرو، امارت و انگلستان در این دوره حضور داشتند. چهار کشور آلمانی‌ زبان، آلمان، اتریش، سوئیس و لیختن‌اشتاین مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه بودند. کشورهای مهمان با هزار عنوان کتاب در نمایشگاه حضور یافتند.

انتهای پیام/

حضور ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار