موفقیت 150 تبعه خارجی مقیم خوزستان در کنکور سراسری

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان از قبولی 150 تبعه خارجی مقیم خوزستان در کنکور سراسری 96 خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمید سیلاوی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان اظهار داشت: در کنکور سراسری امسال 150 داوطلب تبعه خارجی در خوزستان قبول شدند که تا آخر مهر 109 نفر از این تعداد در دانشگاه ها ثبت نام کردند.

وی تصریح کرد: از این تعداد دانشجوی خارجی که در دانشگاه ها ثبت نام کردند 88 نفر تبعه عراقی هستند که 41 نفر مرد و 47 نفر زن هستند و 15 نفر افغان (3 نفر مرد و 12 نفر زن) می باشند.

سیلاوی بیان داشت: همچنین 3 نفر از این دانشجویان تبعه پاکستان (2 نفر مرد و یک نفر زن) هستند و 3 بانو هم بنگلادشی می باشند که امسال در دانشگاه ها ثبت نام کرده اند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان گفت: ثبت نام ادامه دارد، چون برخی به دلیل یکسری کارهای مربوط به ثبت نام و تکمیل و تهیه مدارک مورد نیازخود هنوز ثبت نام نکرده اند.

این مقام مسئول اذعان کرد: در چند سال اخیر 450 دانش آموز تبعه خارجی از استان به دانشگاه ها راه یافتند.

حمید سیلاوی افزود: دانشجویانی که در مناطقی غیر از اهواز و گتوند در دانشگاه قبول شده اند چون امکان اقامت و تردد آن ها وجود ندارد با هماهنگی دانشگاه ها در این 2 شهرستان در دانشگاه ثبت نام می کنند تا تحصیل خود را ادامه دهند.

وی اظهار کرد: شرایط ثبت نام دانش آموزان خارجی در کنکور همه ساله در دفترچه کنکور درج می شود و لازم است که دانش آموزان دقت کنند که در چه مناطق و دانشگاه و رشته هایی می توانند ثبت نام کنند.

سیلاوی اذعان داشت: در برخی رشته ها مثل انرژی هسته ای و هوافضا امکان ثبت نام دانشجویان خارجی وجود ندارد به همین منظور در موقع انتخاب رشته این داوطلبان باید دقت کنند.

وی بیان کرد: تا به امروز بیش از 118 دانشجوی عراقی و 14دانشجوی افغان و 3 دانشجوی پاکستانی از مراکز علمی ما دانش آموخته شدند که از این تعداد 55 نفر مرد و 80 نفر زن هستند.

انتهای پیام/گ

قبولی 150 تبعه خارجی مقیم خوزستان در آزمون سراسری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.