حق شناس:

شهرداری مرجع رسیدگی به آلودگی هوا نیست

عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری مرجع رسیدگی به مسئله آلودگی هوا نیست و این کار در حوزه قانون شهرداری نمی‌گنجد.

شهرداری مرجع رسیدگی به آلودگی هوا نیستبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد جواد حق‌شناس عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: در مقوله محیط زیست نمی‌توان با نگاه  حاکمیتی مسئله آلودگی هوا را مرتفع کرد.

وی ادامه داد: وقتی در مورد سیستم‌های آلاینده محیط زیست صحبت می‌کنیم و مسائلی چون آلودگی هوای کلانشهرها را مورد بررسی قرار می‌دهیم ضرورت دارد که با نگاه فرهنگی به این موارد بپردازیم.

حق شناس تاکید کرد: مسئله محیط زیست به عنوان یک موضوع مطالبه ملی مطرح است و به مراقبت دائمی نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران آمادگی دارد که در کنار سازمان حفاظت از محیط زیست به مقوله کاهش آلودگی هوا و ساماندهی این موضوع در شهر تهران ورود کند.

عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از عدم یکپارچگی نهاد مسئول در حوزه کاهش آلودگی هوا تصریح کرد: شهرداری مرجع رسیدگی به مسئله آلودگی هوا نیست و این کار در حوزه قانون شهرداری نمی‌گنجد.

حق‌شناس اضافه کرد: شهرداری امکان کنترل آلودگی‌هایی که در 5 کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد را ندارد و در این حوزه مسائلی از این دست بسیار است.

وی تاکید کرد: سازمان حفاظت از محیط زیست به عنوان اصلی‌ترین نهاد در حوزه محیط زیست باید اقدامات لازم را  برای کاهش آلودگی هوا انجام دهد و شهرداری و شورای شهر نیز همکاری‌های لازم در این رابطه را با سازمان حفاظت از محیط زیست خواهند داشت.

انتهای پیام/

انتقاد عضو شورای شهر از یکپارچه نبودن مسئولان در مقابله با آلودگی هوا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار