خلیل آبادی مطرح کرد؛

لزوم اجرای آمایش سرزمینی در حوزه مقابله با آلاینده های زیست محیطی

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: فقدان آمایش سرزمینی در حوزه مقابله با آلاینده های زیست محیطی، از جمله مواردی است که باید توسط سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری شود.

لزوم اجرای آمایش سرزمینی در حوزه مقابله با آلاینده های زیست محیطیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن خلیل آبادی عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در هفدهمین جلسه رسمی شورا ضمن عرض تسلیت به بازماندگان جانباختگان حادثه پالایشگاه شهید تندگویان اظهار کرد: حادثه ای که در پالایشگاه شهید تندگویان شهرستان ری اتفاق افتاد، از جمله حوادثی است که هر چند سال یکبار در یکی از مجموعه های پالایشگاهی رخ می دهد.

وی تصریح کرد: چنین حوادثی در شرایط فعلی قابلیت پیشگیری دارند و می توان از وقوع آنها جلوگیری کرد و مسئولان این حوزه باید در این زمینه پاسخگو باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: پالایشگاه شهید تندگویان در ۴ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است و همچنین کارخانه سیمان که با چنین فاصله ای در نزدیکی این شهرستان قرار گرفته اند، از جمله آلوده کننده ترین دلایل آلودگی هوای شهر تهران  به شمار می روند.

 خلیل آبادی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست باید پرچمدار مقابله با مسائلی باشد که مباحث محیط زیستی را مورد تهدید قرار می دهند و در این راستا شهرداری و سایر ارگان های مربوطه نیز باید در کنار سازمان حفاظت محیط زیست باشند.

 وی تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست نباید تنها به پلمپ کردن و تعطیلی مجموعه های آلاینده کوچکی که هیچ پشتوانه ای ندارند، اکتفا کند.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: فقدان آمایش سرزمینی در حوزه مقابله با آلاینده های زیست محیطی، از جمله مواردی است که باید توسط سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری شود.

خلیل آبادی ادامه داد: از جمله عوامل آلودگی شهر تهران می توان به روزانه ۳۰۰ میلیون مترمکعب فاضلاب شهر تهران که در اطراف شهرستان ری تخلیه می شود و کشاورزی غیر اصولی و تولید محصولات کشاورزی در اطراف شهر تهران اشاره کرد.

وی افزود: انتقال ۸۰۰ تن زباله تهران به کهریزک که ۲۰ تن آن را زباله های بیمارستانی تشکیل می دهند، تولید گاز متان و تشکیل دریاچه شیرابه و همچنین آلودگی ناشی از نشت لوله های پالایشگاه شهید تندگویان که منجر به نابودی محیط زیست و کشاورزی شهر تهران شده است ، از دیگر علل آلودگی هوای شهر تهران هستند.

عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران استقرار صنایع آلاینده، انتقال صنایع و واحد‌های صنعتی مزاحم به شهرری و همچنین وجود کوره های آجرپزی که اکثر آنها از سوخت فسیلی استفاده می کنند را از دیگر عوامل آلودگی هوای شهر تهران برشمرد.

 خلیل آبادی یادآور شد: وجود واحد‌های متعدد بازیافت زباله و تولید پلاستیک، کارگاه های روده پاک کنی و استخوان سوزی و همچنین استقرار کارگاه های سنگ شویی نیز به آلودگی هوای تهران به ویژه آلودگی هوای شهرستان ری دامن می زنند.

 انتهای پیام/

انتقال 800 تن زباله تهران به کهریزک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار