برگزاری 5 سوگواره اربعین حسینی در گیلان

سوگواره های ادبی، فیلم و عکس اربعین در گیلان برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان گفت: 5 سوگواره فرهنگی هنری "قافله عاشقی" شامل بخش‌های ادبی، فیلم، عکس و فضای مجازی از مهم‌ترین فعالیت‌ های فرهنگی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان است که ویژه زوار گیلانی پیاده‌روی جهانی اربعین حسینی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه زوار گیلانی پیاده‌روی اربعین حسینی می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جبهه ارسال کنند، افزود: آخرین‌ مهلت ارسال آثار 30 آذر ماه است و به شرکت‌کنندگان برتر هدایای نفیس فرهنگی اهدا خواهد شد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان به استقرار 2 موکب "قافله عاشقی" و "امام رضا (ع)" برای استقبال و پذیرایی از زوار غیر ایرانی پیاده‌روی اربعین حسینی در آستارا و لوشان اشاره کرد و گفت: موکب "قافله عاشقی" در لوشان و موکب امام رضا (ع) در آستان امام‌زادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا مستقر شده اند و به زائران غیر ایرانی خدمات ارائه می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی با بیان اینکه مردم می ‌توانند نذورات نقدی و غیرنقدی خود را به موکب امام رضا (ع) در آستان امام‌زادگان ابراهیم و قاسم(ع) آستارا تحویل دهند، افزود: موکب امام رضا (ع) در امام‌زادگان این شهرستان به زیارت مجازی حرم امام رضا (ع) مجهز است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با بیان اینکه ساعت ۸ شب ۱۴ آبان مراسم دعای توسل گیلانی‌ها در حرم امام علی(ع) برگزار می شود ادامه داد: گیلانی‌ها در کربلای معلی 3 موکب برای اسکان دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی به اجرای طرح پاک‌ترین مسیر برای دومین سال متوالی توسط جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان اشاره و تصریح کرد: در قالب این طرح به زواری که به‌صورت کاروانی به کربلای معلی مشرف می‌شوند کیسه‌های زباله داده می‌شود تا در طول پیاده‌روی نسبت به پاک‌سازی مسیر کربلا اقدام کنند.‍

 

انتهای پیام/ع

 

سوگواره های ادبی، فیلم و عکس اربعین در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.