برگزاری نخستین سوگواره «شور عاشورا» در لنگرود

نخستین سوگواره « شور عاشورا » به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری اباعبدا... الحسین (ع) و همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی در گلزار شهدای شهرستان لنگرود برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛  مرجان میرخاتمی دبیر سوگواره « شور عاشورا » گفت : به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین (ع) ، نخستین سوگواره ی « شور عاشورا » طراحی و خوشنویسی روی سنگ با حضور جمعی از هنرمندان تجسمی و مردم شریف شهرستان لنگرود برگزارمی شود.

وی افزود : ٧٢ هنرمند شرکت کننده در این فراخوان در روز برگزاری سوگواره ، شنبه ٨ مهرماه مصادف با تاسوعای حسینی (ع) ساعت ١٥ الی ١٨ در گلزار شهدای شهرستان لنگرود ، آثار خود را بر روی لوح های سنگی می نگارند .

دبیر سوگواره « شور عاشورا » اظهار داشت : این آثار بعد از عاشورای حسینی بصورت نمایشگاهی در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنگرود با عنوان « تقدیم به شهدای مدافع حرم ، شهیدان مرتضی حسین پور و محسن حججی » به نمایش در خواهد آمد . همچنین از همه هنرمندان شرکت کننده در این حرکت عاشورایی در مراسمی تقدیر و تشکر می شود.

مرجان میرخاتمی افزود: این فراخوان با همکاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی گیلان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنگرود برگزار می شود.

وی تصریح کرد: هنرمندان علاقمند به شرکت در این حرکت عظیم عاشورایی می توانند تا پنج شنبه ٦ مهرماه جهت ثبت نام با شماره تلفن ٤٢٥٢٣١٠٠ تماس حاصل کنند.

 

انتهای پیام/ق

 

سوگواره ی « شور عاشورا »  در لنگرود

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.