قطعه اول راه آهن خراسان جنوبی در انتظار تحویل زمین

عملیات زیرسازی قطعه اول راه آهن خراسان جنوبی پس از تحویل زمین آغاز خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛سلیمانی پیمانکار قطعه اول راه آهن خراسان جنوبی گفت:عملیات زیرسازی قطعه اول راه آهن از ایستگاه یونسی بجستان به سمت بیدخت گناباد به طول 47 کیلومتر است که حدود 45 روز پیش پیمانکار آن در مناقصه ای مشخص شد.

وی با بیان اینکه قرارداد این طرح منعقد شده و کارهای اداری آن در حال انجام است،افزود:حداکثر تا پایان این هفته قرارداد به صورت رسمی ابلاغ می شود.

سلیمانی گفت:پس از ابلاغ رسمی باید شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور زمین های پروژه را تحویل دهد تا کار به صورت رسمی آغاز شود.

پیمانکار قطعه اول راه آهن خراسان جنوبی افزود:مدت قرارداد زیرسازی قطعه از ایستگاه یونسی بجستان به سمت بیدخت گناباد 3 سال است که در صورت تزریق اعتبار کار با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

وی گفت :پس از این سه سال،از طریق جذب سرمایه گذار ریل گذاری راه آهن یونسی – بیدخت اجرا خواهد شد.

سلیمانی افزود:طول مسیر راه آهن زاهدان- بیرجند- گناباد - بجستان 700 کیلومتر است که فعلا محور ایستگاه یونسی بجستان تا بیرجند به طول 250 کیلومتر در دستور کار قرار دارد.

 پیمانکار قطعه اول راه آهن خراسان جنوبی گفت:براساس اعلام مقامات استانداری خراسان جنوبی این پروژه در سال گذشته 88 میلیارد ریال اعتبار داشته و کسری اعتبار این پروژه در سال های 93 و 94 نیز تأمین شده است.

وی افزود:هزینه پروژه 47 کیلومتری ایستگاه یونسی بجستان– گناباد، 546 میلیارد ریال و برآورد اعتبار مورد نیاز برای اجرای محور بیرجند به طول 22 کیلومتر نیز 410 میلیارد ریال است.

انتهای پیام/غ

آغاز عملیات زیرسازی قطعه اول راه آهن استان پس از تحویل زمین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.