علم و اقتدار ملت ایران در منطقه حرف اول را می‌زند

امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه قدرت را علم در اختیار انسان ها قرار داده است، گفت: علم و اقتدار ملت ایران امروز در منطقه حرف اول را می‌زند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام محمد صباحی، امام جمعه موقت کرمان در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان با اشاره به اینکه در آستانه اربعین حسینی قرار داریم، گفت: حماسه‌ای بی‌نظیر و باشور در عالم رخ می‌دهد و قطعاً چنین مناسبت و مراسمی در عالم بی نظیر است که حدود 20 میلیون نفر هر کدام در حدود 80 کیلومتر پیاده‌روی کنند.

حجت الاسلام صباحی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) بی مانند و عاشقانش بی‌نظیر هستند، تأکید کرد: زائرانی که در پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت می‌کنند، باید توصیه‌های امنیتی، انتظامی، ترافیکی، گذرنامه، ویزا و .. را مورد توجه قرار دهند.

وی به بخشی از زیارت اربعین اشاره و تصریح کرد: امام حسین (ع) خونش را برای اینکه بندگانش از جهالت نجات پیدا کنند، داد و بدترین جهالت، امروز در دنیا حاکم است، قدرت‌ها زیاد است و در واقع علم قدرت را زیاد کرده اما اینکه در اختیار چه کسانی و برای چه کاری هست، مهم است.

حجت الاسلام صباحی با اعلام اینکه قدرت را علم داده و این علم می‌تواند در اختیار انسان‌هایی قرار بگیرد که همه چیز را از بین ببرند، یادآور شد: علم و اقتدار ملت ایران امروز در منطقه حرف اول را می‌زند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به کشتار و آزار مردم مسلمان میانمار اشاره کرد و گفت: امروز جاهلیتی که ما با آن سر وکار داریم بدتر از جاهلیت قبل از اسلام است.
حجت الاسلام صباحی با اعلام اینکه 10 آبان، سالروز شهادت آیت الله قاضی طباطبایی اولین شهید محراب است، افزود: امروز ایران در منطقه و دنیا نفوذ دارد، که این به برکت خون پاک شهیدان و همت مردمش است.
وی خواستار حضور پر رنگ مردم در مراسم 13آبان شد و تصریح کرد: حضور یکپارچه مردم در این مراسم سبب یاس و ناامیدی مستکبران جهان می شود.

انتهای پیام/ب

خطبه های نمازجمعه کرمان، 5 آبان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار