تأکید ناتو و روسیه بر حل اختلاف‎ها دربارۀ افغانستان

دبیرکل ناتو می ‏گوید که در سومین نشست اعضای پیمان ناتو و روسیه در بروکسل، روی حل اختلاف ها میان اعضای این پیمان و روسیه در بارۀ افغانستان و اوکراین، گفتگو شده است.

تأکید ناتو و روسیه بر حل اختلاف‎ها دربارۀ افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «ینس استولتنبرک»، دبیرکل ناتو می ‏گوید که در سومین نشست اعضای پیمان ناتو و روسیه در بروکسل، روی حل اختلاف ها میان اعضای این پیمان و روسیه در بارۀ افغانستان و اوکراین، گفتگو شده است.

دبیر کل ناتو می افزاید که دوطرف دیدگاه های شان را به گونۀ روشن و آشکار دربارۀ سه موضوع یعنی اوکراین، افغانستان و شفافیت و کاهش خطرها در میان گذاشتند.

ینس ستولتنبرگ تأکید می کند که در این نشست در بارۀ اوضاع امنیتی افغانستان و تهدیدهای برخاسته از فعالیت های هراس افگنان در منطقه نیز گفتگو شده است.

به گفته دبیرکل ناتو، وی در این نشست، گزارش های پشتیبانی روسیه را از طالبان نیز مطرح کرد، اما نماینده گان روسیه آن را رد نمودند.

این در حالی است که پیش از این روسیه به فراهم سازی جنگ افزار و منابع مالی به طالبان متهم شده است. چندی پیش گزارش‎هایی نشر شد که روسیه میلیون ها دالر را در اختیار طالبان قرار می‎دهد تا در برابر نیروهای ناتو در افغانستان بجنگند.

روسیه هرچند این گزارش را رد کرده است، اما پیش از این پذیرفته بود که با طالبان در افغانستان ارتباط دارد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: روسیه ، ناتو ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار