فرماندار چابهار خبرداد:

افتتاح فاز یک بندر شهید بهشتی با ورود کشتی حامل گندم

فرماندار چابهار از افتتاح فاز اول بندر شهید بهشتی و شروع عملیات ترانزیت کالا از هند به افغانستان در آینده نزدیک خبرداد.

افتتاح فاز یک بندر شهید بهشتی با ورود کشتی حامل گندمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  ایوب درویشی  فرماندار چابهار  اظهار داشت: به زودی با ورود نخستین کشتی حامل محموله ۱۰۰ هزارتنی گندم اهدایی هند به افغانستان فاز اول بندر شهید بهشتی افتتاح می‌شود.

درویشی با بیان اینکه با این محموله ترانزیت کالا از هند به افغانستان رسما آغاز خواهد شد، افزود: چابهار در مقایسه با بندرعباس ۹۰ کیلومتر و در مقایسه با بندر کراچی ۷۰۰ کیلومتر به مرکز افغانستان نزدیک‌تر است و این فرصت را براى بازرگانان افغانستان فراهم می‌کند که نسبت به بنادر دیگر اموال خود را ۲۰ درصد زودتر صادر کنند.

به گفته فرماندار در مراسم افتتاح فاز اول بندر شهید بهشتی سران عالی رتبه کشوری و سفرای کشور‌های هند و افغانستان حضور خواهند داشت.

درویشی تصریح کرد: محموله ۱۰۰ هزارتنی گندم اهدایی در قالب ۳۵ هزار کانتینر در مدت دوماه و در دومرحله به افغانستان منتقل خواهد شد.

وی با بیان اینکه این محموله بیش از هزارفرصت شغلی ایجاد خواهد کرد، گفت:برای حمل این مقدار کانتینر روزانه حداقل ۱۰۰ کامیون در مسیر ترانزیتی چابهار - میلک تردد خواهند کرد.

به گفته فرماندار ویژه چابهار محموله گندم اهدایی آغازی برای ترانزیت دیگر کالای صادراتی هند به کشور‌های آسیای میانه همچون ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و قزاقستان خواهد بود.

انتهای پیام/ع

ورود محوله ۱۰۰ هزارتنی گندم اهدایی به چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار