خیرین مدرسه‌ساز؛

ساخت ۲۰ درصد کلاس‌های کشور توسط خیرین مدرسه‌ساز

معاون پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس از ساخت ۲۰ درصد کلاس‌های کشور معادل ۱۱۱ هزار کلاس از مجموع ۵۴۰ هزار کلاس درس توسط خیرین خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی شهری معاون مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس در خرم‌آبادگفت: اجرای برنامه مقاوم‌سازی مدارس کشور که کاری بی‌نظیر است همواره مورد غبطه جهانیان و کشور‌های منطقه و توسعه‌یافته بوده و هیچ کشوری فعالیتی با این حجم از گستردگی با حمایت مجلس و دولت انجام نداده است.

وی با اشاره به حمایت خیرین افزود: این بخش نیز در جهان کار بی‌نظیری است که خیرین کشور در درازمدت ۲۰ درصد کلاس‌های کشور معادل ۱۱۱ هزار کلاس از مجموع ۵۴۰ هزار کلاس درس را ساخته و در این زمینه مشارکت کرده‌اند.

معاون پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس با اشاره به لزوم حمایت مجلس درزمینهٔ خیرین مدرسه‌ساز بیان کرد: انتظار می‌رود دولت در لایحه بودجه این برنامه را حتماً بیاورد از سویی حدود ۸۰۰ میلیارد تومان سالانه از سوی کمک‌های خیرین در این زمینه محقق می‌شود، اما با ۲۰۰ میلیارد تومانی که از سوی مجلس اضافه شد نمی‌توان جوابگوی اعتماد خیرین باشیم.

وی پیشنهادی هم برای تعدادی از مدارس خشت گلی کپری، شبه کپری و کانکسی داد و گفت: اگر یک‌سوم هزینه موردنیاز احداث مدرسه را خیرین و یک‌سوم را استانداری لرستان و یک‌سوم هم از طریق منابع ملی سازمان نوسازی مدارس تأمین شود می‌توان این مدارس را برچید تا در صورت وجود آمادگی تفاهم‌نامه‌ای برای حذف این مدارس خطرآفرین منعقد شود.

محمد چگنی مدیرکل نوسازی مدارس لرستان نیز در این جلسه گفت: مقداری از هزینه احداث مدارس را سپاه پذیرفته که تعداد مدارس خشت گلی استان ۶۵ مدرسه است که بر اساس مصوبه قبلی قرار شده این مدارس با کمک سپاه و استانداری برچیده شود.

دریکوند مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان نیز بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با ستاد اجرایی فرمان اجرایی امام منعقد شد که بر اساس این تفاهم‌نامه مدارس کپری و شبه کپری جمع‌آوری شود و علاوه بر این به میزان هشت و نیم میلیارد تومان از سوی ستاد اجرایی و به همین میزان اعتبار نیز از سوی استانداری تأمین شود تا این مدارس جمع‌آوری شود، اما مدارس خشت گلی جزو این مدارس نیست.

وی افزود: ۱۸۱ مدرسه کانکسی درلرستان وجود دارد که بر اساس برآورد‌های مالی برای جمع‌آوری این تعداد مدرسه و جایگزینی آن‌ها حدود هشت میلیارد تومان اعتبار نیاز است و با توجه به اینکه در برخی مناطق صعب‌العبور امکان بردن مصالح وجود ندارد مدارس با توجه به ساختار ساختمان‌های منطقه ساخته شود.

در این جلسه محمدرضا حافظی رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور نیز یادآور شد: استان‌های البرز، سیستان بلوچستان و خراسان جنوبی محروم‌ترین استان‌های کشور ازنظر مدرسه‌سازی هستند.

انتهای پیام/م

خیرین مدرسه‌ساز ۲۰ درصد کلاس‌های کشور را ساخته‌اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.