مجلس سنای افغانستان مطرح کرد؛

توافق پنهانی کابل و اسلام ‌آباد درباره دیوار مرزی در خط دیورند

برخی از نمایندگان سنای افغانستان می‌گویند گزارش‌هایی از توافق های کابل و اسلام‌آباد برای ساخت حصار مرزی در امتداد مرز دیورند وجود دارد.

توافق پنهانی کابل و اسلام ‌آباد درباره دیوار مرزی در خط دیورندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از نمایندگان سنای افغانستان اعلام کردند که گزارش‌هایی از توافق های کابل و اسلام‌آباد برای ساخت حصار مرزی در امتداد مرز دیورند وجود دارد.

«شیرمحمد آخندزاده»، نماینده ولایت هلمند در سنای افغانستان گفت: گزارش‌هایی وجود دارد که حکومت وحدت ملی با پاکستان برای ساخت حصار مرزی در خط دیورند توافق کرده است.

وی افزود بر اساس توافقات صورت گرفته بین دو کشور قرار است 6 دروازه ورودی در امتداد خط دیورند ایجاد شود.

«محمدعلم ایزدیار»، معاون سنای افغانستان نیز گفت: ساخت حصار مرزی در امتداد خط دیورند همچنان ادامه دارد و گفته می‌شود که در این مورد با پاکستان توافق شده است.

اخیرا اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در سفرش به شرق این کشور به پاکستان هشدار داده بود که ساخت حصار مرزی نمی‌تواند ملت افغانستان را از هم جدا کند.

این در حالی است که دولت افغانستان مخالف ساخت حصار مرزی در خط دیورند است و نیروهای امنیتی افغان بارها با ارتش پاکستان در مرز مشترک درگیر شده‌اند، اما ساخت حصار مرزی در خط دیورند همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.