نشست محرمانه مجلس سنا با معاون وزارت خارجه درباره مذاکرات صلح عمان

نشست مجلس سنا با معین سیاسی وزارت امور خارجه در مورد نتایج مذاکرات چهارجانبه صلح در مسقط، سری اعلام شد.

نشست محرمانه مجلس سنا با معاون وزارت خارجه درباره مذاکرات صلح عمانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نشست مجلس سنا با معین سیاسی وزارت امور خارجه در مورد نتایج مذاکرات چهارجانبه صلح در مسقط، سری اعلام شد.

«حکمت خلیل کرزی»، معین سیاسی وزارت امور خارجه در نشست عمومی مجلس سنا در خصوص نتایج مذاکرات صلح مسقط فراخوانده شده بود اما آقای کرزی از صحبت در حضور رسانه‌ها خودداری کرد.

معین سیاسی وزارت امور خارجه هرچند دلیل این امتناعش را توضیح نداد ولی گفت که نتایج مذاکرات مسقط را در یک نشست سری با سناتورها شریک می‌سازد.

نشست چهارجانبه افغانستان، پاکستان، آمریکا و چین، هفته گذشته در مسقط پایتخت عمان برگزار شد اما هیچگونه جزئیاتی از این نشست منتشر نشد.

پیش از برگزاری نشست مسقط وزارت خارجه افغانستان برگزاری این نشست را صداقت آزمایی پاکستان در انجام تعهدات قبلی اش، خوانده بود.

سناتورها نگرانی‌های خود را در مورد عدم انتشار جزئیات این نشست مطرح کردند.

نمایندگان مجلس سنا گفتند: دولت افغانستان چه مسائلی را با پاکستان به توافق رسیده است که نمی‌خواهد آن را با مردم شریک سازد.

دخالت روسیه در جنگ افغانستان و چگونگی موقف افغانستان در برابر این مساله از دیگر سوال‌هایی بودند که سناتورها از معین سیاسی امور خارجه پرسیدند اما او به این سوال‌ها نیز در حضور رسانه‌ها پاسخ نداد.

شماری اعضای شورای ملی تاکید دارند که دولت افغانستان باید سیاستی را در روابط افغانستان با قدرت‌های بزرگ جهانی در پیش گیرد که هم منفعت کشور به دست آید و هم افغانستان به میدان رقابت های بین المللی تبدیل نگردد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار