رئیس سنای افغانستان خواستار برگزاری لویه جرگه و اصلاح قانون اساسی شد

رئیس مجلس سنای افغانستان با انتقاد از عملکرد دولت گفت: باید لویه جرگه برای ایجاد اصلاحات در قانون اساسی پس از انتخابات آینده برگزار گردد.

رئیس سنای افغانستان خواستار برگزاری لویه جرگه و اصلاح قانون اساسی شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «فضل هادی مسلمیار»، رئیس مجلس سنای افغانستان با انتقاد از عملکرد دولت گفت: باید لویه جرگه برای ایجاد اصلاحات در قانون اساسی پس از انتخابات آینده برگزار گردد.

وی افزود: دولت افغانستان بر اساس قانون اساسی باید شرایط را برای برگزاری لویه جرگه آماده کند تا زمینه اصلاح این قانون نیز فراهم شود.

«شیر محمد آخندزاده»، عضو مجلس سنا نیز اظهار داشت که با توجه به اختلاف‌های درونی دولت و اوضاع کنونی، برگزاری لویه جرگه لازم است تا مردم درباره سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

هفته گذشته نیز «حامد کرزی»، رئیس جمهور سابق افغانستان گفت که با ارسال نامه‌ای از طالبان و رهبران حکومت وحدت ملی خواسته تا برای حل بحران، لویه جرگه را هرچه زودتر دائر کنند.

اظهارات حامد کرزی در نشست خبری و اعلامیه اخیرش واکنش‌های مثبت و منفی را در پی داشته است.

بر اساس قانون اساسی افغانستان، لویه جرگه تنها برای تصمیم‌های ملی درباره استقلال، حاکمیت ملی، تمامیت ارضی، تعدیل قانون اساسی و محاکمه رئیس جمهور با حضور اعضای شورای ملی، و روسای شوراهای ولایتی و وُلسوالی‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار