دبیر ستاد اربعین خراسان جنوبی؛

30 موکب خراسان جنوبی پذیرای زائران اربعین

دبیر ستاد اربعین خراسان جنوبی گفت: امسال 30 موکب از خراسان جنوبی در ایام اربعین در عراق، پذیرای زائران حسینی هستند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ حسنی مقدم، دبیر ستاد اربعین خراسان جنوبی گفت: تاکنون 6 هزار نفر از خراسان جنوبی برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که برای همه آنها ویزا صادر شده است.


وی با اشاره به کمک 3 میلیارد تومانی مردم خراسان جنوبی به ستاد اربعین افزود: مردم استان 3 میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی برای رفاه زائران همایش پیاده روی اربعین حسینی کمک کردند.


دبیر ستاد اربعین استان با بیان اینکه امسال 30 موکب از خراسان جنوبی در ایام اربعین در عراق، پذیرای زائران حسینی هستند،گفت: تاکنون 108 تن آرد، برنج، گوشت سفید و قرمز، 8 هزار تخته پتو و 5 هزار متر مربع موکت خریداری و جمع آوری شده و آماده ارسال به کشور عراق است.

حسنی مقدم با بیان اینکه اولین موکب از خراسان جنوبی دیروز عازم کاظمین شده است،افزود: موکب ها در کاظمین تا ششم آبان مستقر می شوند تا به 20 هزار نفر در شبانه روز خدمات رسانی کنند.

وی با اشاره به ارسال 80 کانکس سرویس بهداشتی به کاظمین گفت: تاکنون 110 سرویس بهداشتی و 2 هزار و 500 مترمربع آشپزخانه برای موکب ها در کاظمین احداث شده است.

دبیر ستاد اربعین استان همچنین با اشاره به اینکه 3 موکب در استان برای بازگشت زائران پاکستانی در نظر گرفته شده است گفت: زائران افغانستانی هم که با تابعیت جمهوری اسلامی در خراسان جنوبی ساکنند باید کارت اقامت و ویزا برای خروج از کشور را اخذ کنند.

انتهای پیام/ب

حضور 6 هزار نفر از خراسان جنوبی در پیاده روی اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار