مدیرکل فناوری اطلاعات استان لرستان :

ثبت ۱۷۹حمله اینترنتی به دستگاه‌های اجرایی لرستان

مدیرکل فناوری اطلاعات استان لرستان گفت: ۱۷۹ حمله اینترنتی به دستگاه‌های اجرایی استان لرستان با شماره آی پی مشخص ثبت‌شده است.

شهاب حیدری، مدیرکل فناوری اطلاعات استان لرستان گفت: برای بالا بردن امنیت نرم‌افزاری در شبکه‌های رایانه‌ای چهار دوره تخصصی در استان برگزارشده است.

وی افزود: هفت زیر شبکه در استان با وظیفه به دام انداختن بدافزار‌ها و اتک‌های شبکه فعال‌شده که این زیر شبکه‌ها شامل شرکت توزیع برق استان، دانشگاه لرستان، شرکت مخابرات، استانداری، اداره کل استاندارد، سازمان صنعت، معدن و تجارت و نوسازی مدارس است.

مدیرکل فناوری اطلاعات استان لرستان با اشاره به اتصال ۳۸ دستگاه اجرایی استان به مرکز ماهواره عنوان کرد: با استفاده از این مرکز توکن‌های امنیتی در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار داده‌شده و تمام رخداد‌های رایانه‌ای و اتفاقاتی که در شبکه رخ می‌دهد توسط این مرکز به دستگاه‌ها اعلام می‌شود.

وی برگزاری یک دوره آموزش امینت فضای تبادل اطلاعات برای ۱۷۰ نفر از مدیران دستگاه‌های اجرایی و دو مانور شرکت مخابرات در مرکز استان و سپیددشت را از دیگر اقدامات انجام‌شده در این زمینه برشمرد.

حیدری از تعریف شورای سیاست‌گذاری "آپا" در استان لرستان خبر داد و گفت: این مرکز به‌عنوان هفدهمین آپای کشور آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد و تلاش شده اعتبارات تخصیص‌یافته به سمت همایش‌های بی‌ثمر هدایت نشود.

وی با اشاره به بهره‌برداری آزمایشگاه شبکه گفت: در هفته پدافند امسال هم آزمایشگاه وایرلس راه‌اندازی می‌شود و در گام بعدی طی توافقنامه‌ای با پلیس فتا آزمایشگاه جرم‌شناسی راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل فناوری اطلاعات استان لرستان در خاتمه با ارائه گزارشی از زیر شبکه‌های فعال در استان لرستان گفت: در هفت زیر شبکه یادشده به‌عنوان شبکه‌های به دام اندازی حملات اینترنتی در استان یک حمله از کشور آمریکا به شماره آی پی مشخص ثبت‌شده و بیشترین حمله در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ثبت‌شده که درمجموع ۱۷۹ حمله در این حوزه به ثبت رسیده و از این موارد ۴۸ بدافزار نیز کشف شده است.

انتهای پیام/د

۱۷۹ حمله اینترنتی به دستگاه‌های اجرایی استان لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.