لرستان؛

بهره‌مند‌ی ۷۷۵ روستا در لرستان از اینترنت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان از تامین اعتبار مورد نیاز برای بهره‌مندی ۷۷۵ روستا از اینترنت خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حیدری  مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: طبق محاسبه جمعیت استان، باید سالانه دوهزار و ۸۰۰ میلیارد درآمد در حوزه ارتباطات داشته باشیم، ولی این مقدار متأسفانه ۱۰۰ میلیارد تومان است که این مقدار درآمد برای استان بسیار کم بوده و آن هم از طریق روش‌های سنتی به دست می‌آید.
 
وی با اشاره به اینکه سیاست این اداره در حوزه توسعه زیرساخت‌ها بوده است، افزود: متأسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم در این حوزه تولید محتوا داشته باشیم که خود نوعی ضعف به شمار می‌رود.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: امسال بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌ها هزینه کردیم و از بین دوهزار و ۸۶۱ روستا بیش از یک هزار و ۲۴۰ روستا را دارای اینترنت پرسرعت روستایی شدند.
 
وی با اشاره به توزیع ۲۰۰ مودم رایگان افزود: برای ایجاد بهره‌مندی ۷۷۵ روستا از اینترنت، اقدامات لازم را انجام داده‌ایم و اعتبار آن را نیز تأمین کرده‌ایم.
 
حیدری گفت: مقرر شده تا پایان سال ۹۶ روستاهایی که دارای ۱۵ خانوار و بالاتر هستند، دارای اینترنت پرسرعت شوند و این امر در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی نیز گنجانده شده است.
 
وی افزود: ۹ قرارداد نیز برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی منعقد شده و مقرر شده تا کمربند فیبرنوری را در لرستان ایجاد کنیم.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.