رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اقلید خبر داد؛

اقلید میزبان «مسافر آدینه»

همایش شعر «مسافر آدینه» در اقلید برگزار می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سعیده قادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اقلید با بیان اینکه شهر اقلید به نام امام زمان (عج) نام گرفته است، گفت: شاعران این شهرستان به رسم ادب از ۱۰ سال پیش شب شعر مسافر آدینه را آغاز کردند که در ابتدا به صورت استانی و پس از آن به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: همایش شعر مسافر آدینه (انتظار) با حضور شاعرانی از استان‌های فارس، یزد، اصفهان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و چهارمحال و بختیاری در اقلید برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اقلید با بیان اینکه هدف برگزاری همایش شعر مسافر آدینه در سطح ملی است، گفت: این شب شعر ۲۷ مهرماه در ۲ بخش شعر و داستانک با محوریت انتظار و امام زمان (عج) برگزار می‌شود و در هر بخش برگزیدگان تقدیر می‌شوند.

قادری افزود: در بخش شعر بیش از ۲۶۷ اثر به دبیرخانه ارسال شده که ۱۵ اثر پس از داوری برگزیده و تقدیر می‌شوند در این میان ۵ اثر شایسته دریافت مقام و ۱۰ اثر مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اقلید با اشاره به استقبال کم از بخش داستانک بیان کرد: در این بخش ۲ نفر به عنوان برگزیده معرفی و تقدیر می‌شوند و در کنار برگزاری همایش کارگاه تخصصی شعر و داستان در اقلید برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این همایش که دهمین سال اجرای خود را پشت سر می‌گذارد، گفت: کتاب مسافر آدینه که از اشعار منتخب این ۱۰ سال تدوین شده در این همایش رونمایی می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اقلید اظهار کرد: داوری آثار طی ۲ مرحله انجام می‌شودکه مرحله نخست داورانی از استان فارس به داوری آثار پرداختند و در مرحله دوم این داوری توسط بنیاد ملی شعر و داستان انجام شده است.

انتهای پیام/ن

همایش شعر مسافر آدینه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار