معاون فرهنگی اوقاف فارس خبر داد؛

همایش رهروان زینبی در بیش از ۲۰ نقطه استان فارس

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری همایش رهروان زینبی در بیش از ۲۰ نقطه از استان فارس خبر داد.

همایش رهروان زینبی در بیش از ۲۰ نقطه استان فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام سید میثم حسینی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: همایش رهروان زینبی بصورت سراسری در کشور امروز سه شنبه ۱۱ مهر مصادف با دوازدهم محرم در ساعت ۱۶ عصر با حضور بانوان بسیجی و حسینی برگزار خواهد شد.

وی افزود: این همایش در شهر شیراز در آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین (ع) با حضور بانوان حسینی و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید محی الدین طاهری و مداحی حاج کاظم محمدی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه این برنامه در قالب اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی برگزار می‌شود، ادامه داد: این همایش از محل موقوفات سیدالشهدا (ع) هر ساله برگزار می‌شود که امسال برای چهارمین سال متوالی به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس برگزار می شود.

وی اظهار داشت: همایش رهروان زینبی با سه هدف تبیین و نقش آفرینی‌های حضرت زینب (س) در واقعه کربلا و پس از آن، دانش افزایی و بصیرت افزایی پیام‌های عاشورایی و همچنین تبیین اهداف مختلف الگوی سوم زن و نقش زنان در جهاد کبیر برگزار می‌ شود.

حسینی تصریح کرد: در پایان همایش برنامه قرائت میثاق نامه خواهران و بانوان بسیجی برگرفته از مبانی و اهداف نهضت حسینی یکی از برنامه‌های مهم این همایش می‌باشد.

وی بیان کرد: این مراسم همراه با اجرای سرود آئینی شاعر اهل بیت رضا نیک فرجام است که در پایان این مراسم در محل آستان قدس حسینی (ع) عزاداران از محل موقوفات ناحیه ۴ شیراز اطعام می‌شوند.

حسینی نیز از برگزاری این همایش در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: همایش رهروان زینبی در سایر شهرستان‌های آستان در محل امامزادگان مطهر بی بی دختران (س) کناره مرودشت، پیرمراد (ع) استهبان، سلطان سیدعلی (ع) ارسنجان، بی بی دو خواهران (س)، فضل ابن موسی ابن جعفر (ع)، حسینیه آیت اللهی و کوثر در جهرم، احمد و جعفر (ع) شهر بهمن آباده برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس تصریح کرد:همچنین در امامزادگان سید محمد مرتضی (ع) در بوانات، امامزاده شاه عمران (ع) در مهر، بقعه شیخ عبدالله و سبز پوش گراش، امامزاده حسین (ع) پاسارگاد و امامزاده سیدعلاءالدین حسین (ع) شهرستان بیضاء این همایش برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همایش رهروان زینبی هر ساله در قالب اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در اماکن و بقاع متبرکه سراسر کشور با حضور بانوان حسینی و بسیجی برگزار میگردد که به معرفی شخصیت حضرت زینب (س) و از جان گذشتگی‌های این بانو برای زنده نگه داشتن اسلام می پردازد.
انتهای پیام/ر

برگزاری همایش رهروان زینبی در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار