در تجمع بزرگ رهروان زینبی(س) در همدان؛

بانوان عاشورایی همدان با بانوی کربلا حضرت زینب(س) هم‌نوا شدند

تجمع رهروان زینبی امروز با حضور بانوان عاشورایی در امامزاده عبدالله(ع) بقعه متبرکه شهر همدان برگزار شد و در این اجتماع بانوان عاشورایی با حضرت زینب(س) تجدید میثاق کردند.

به گزارش بانوان عاشورایی همدان با بانوی کربلا حضرت زینب(س) هم‌نوا شدندگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و 72 تن از یاران ایشان، عصر امروز تجمع بزرگ رهروان زینبی(س) به صورت همزمان با حضور بانوان عاشورایی در 10 بقعه متبرکه شاخص استان همدان برگزار شد.
 
این تجمع عظیم در شهر همدان با محوریت امامزاده عبدالله(ع) با حضور خواهران حوزه‌های عملیه، هیئت‌های مذهبی خواهران و دانش‌آموزان و دانشجویان بسیجی دختر و دیگر بانوان همدانی برگزار شد تا بانوان عاشورایی بار دیگر تجدید میثاقی با حضرت زینب(س) برای پیروی از راه ایشان داشته باشند.
 
تجمع بزرگ رهروان زینبی(س) امسال برای سومین سال متوالی در ایام سوگواری ماه محرم در همدان برگزار شد و در این مراسم مداحان اهل بیت(ع) به مرثیه‌سرائی و نوحه‌خوانی پرداختند و بخشی از خطبه‌های حضرت زینب(س) را مورد اشاره قرار دادند.
 
در این مراسم بانوان عاشورایی همدان میثاق‌نامه‌ای را برای تجدید بیعت دوباره با عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری(س) امضا کردند و با ندای "لبیک یا زینب" خواهان پیروی از راه بانوی پیام‌آور کربلا شدند.
 
بانوی کربلا حضرت زینب(س) پیام‌آورعاشورا نقش سرنوشت‌سازی در نهضت کربلا و حفظ پیام قیام عظیم عاشورا برعهده داشت چرا که امام حسین(ع) پدیدآورنده نهضت عاشورا بود، ولی ادامه‌دهنده این نهضت خواهر ایشان حضرت زینب(س) بود و بعد از شهادت برادر و یارانش در کربلا، در کوفه و شام رسالت خویش را به اتمام رساند و با خطبه‌های فراگیر، تبلیغات دروغین یزید در شام را برملا کرد و با استفاده از فرصت‌ها، ضربه‌های اثربخشی بر دشمن وارد کرد.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.